דייני ביה"ד הרבני האזורי בחיפה, קיבלו את עמדתו של ב"כ של האישה, עו"ד גיא אופיר, מומחה לדיני משפחה וירושה, כי, "העובדה שהבעל שינה את אורח חייו במהלך חיי הנישואין, אין בה כדי להטיל על האישה חובה לשמור על אורח חיים דתי ואם הבעל מבקש להתגרש ממנה, הרי שעליו לשלם לה את כתובתה"

עו"ד גיא אופיר. צילום: שרית נס
עו"ד גיא אופיר. צילום: שרית נס

לא כך סבר הבעל, שחזר בתשובה שדייני ביה"ד הרבני האזורי בחיפה, יתייחסו לתביעת הגירושין שהגיש מאשתו החילונית, שבה טען כי יש לשלול מהאישה את הכתובה כיוון שהיא מחללת שבת.

ב"כ של האישה, עו"ד גיא אופיר, טען בפני הדיינים כי, "הבעל הפתיע את האישה ואת ילדיו כאשר החליט לפני כשנתיים מבלי להיוועץ באישה או במי מבין בני משפחתו, לחיות באורח חיים דתי ואף למעלה מזה – חרדי".

"הבעל הפך את חיי הבית לגיהנום של ממש, הוציא את מכשירי הטלוויזיה מהבית, לא אפשר לבנותיו המצויות בגיל ההתבגרות לצאת בלבוש שנראה בעיניו כחילוני ואיננו מכבד לדבריו את הדת, מנע מהן להיפגש עם חברות וחברים לכיתה, כפה עליהם לשמור את השבת כהלכתה והטיל בכך בהתנהגותו על האישה ובני המשפחה משטר של פחד ואימה...". נטען ע"י ב"כ של האישה, עו"ד גיא אופיר,

"זאת ועוד", טענה האישה, "הבעל דרש מהבנות לעבור וללמוד במוסדות חרדיים ואיים כי אם לא אסייע בידו, הוא יתגרש ממני ויותיר אותי חסרת כל וכך נהג בסופו של דבר בהגישו את תביעת הגירושין".

עם קבלת פסק הדין, אמר ב"כ של האישה, עו"ד גיא אופיר, "לשמחתה של האישה, הסיוט נגמר והבעל הבין מכבוד הדיינים, שאין הוא יכול לכפות על רעייתו ובנותיהם לנהל בניגוד לרצונן אורח חיים דתי ולהלך עליהן אימים אם לא ינהגו כרצונו".