משפטנים המסיימים את לימודיהם או במהלך חייהם המקצועיים עומדים בפני החלטה משמעותית. האם להתמקד בחיים המקצועיים או להמשיך במסלול האקדמי.

כלים

הבחירה להמשיך במסלול האקדמי אינה מובנת מאליה ורק מיעוט הבוגרים פונה למסלול תובעני זה. בוגרים אלו הבוחרים להמשיך את לימודיהם האקדמיים נדרשים להשקיע מזמנם ולשלבו עם עולמם המקצועי וחייהם הפרטיים. אולם, סטודנטים שיבחרו במסלול זה, יקצרו את פירותיו בטווח הרחוק.

תואר מוסמך במשפטים מיועד לבעלי תואר בוגר במשפטים המעוניינים להרחיב ולהעמיק את השכלתם האקדמית, להחשף לעולם המחקר ולשפר את יכולתם המקצועית.

הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית מחנכת את דור העתיד של המשפטנים בישראל מאז שנת 1949. בכירי עולם המשפט הישראלי צמחו והתחנכו בפקולטה זו, ספגו את ערכיה ועולמם המקצועי עוצב לאורה. בתורם, הם השתלבו בה כמורים וחוקרים ולאורך השנים העשירו אותה, תרמו להתפתחותה וניווטו אותה בעולם משתנה ומתעצב. הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית היא ספינת הדגל של עולם המשפט ובתבניתה נוצרו שאר הפקולטות למשפטים בארץ. האוניברסיטה העברית מוכרת היטב בפורומים בינלאומיים ונמצאת ברשימת אחת מתוך 100 האוניברסיטאות הטובות בעולם. את הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית מאפיינות שלוש מגמות עיקריות. הדגש על מגמות אלו הוא פועל יוצא של הבנה מעמיקה את עולם המשפט העדכני ואת התחומים המתפתחים בו. מגמות אלו הן רב תחומיות (שילוב של משפט קלסי אך גם חקר של השפעות ממקורות אחרים), בינלאומיות (כפועל יוצא מהשפעות הגלובליזציה) וחיזוק הקשרים בין הפקולטה לסביבתה. הפקולטה אינה נותרת במגדל השן האקדמי אלא לומדת ומתפתחת בהתאם לשינויים המהירים בעולם המודרני.

תואר מוסמך בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית הינו תואר אקדמי ברמה הגבוהה ביותר ומהווה עבור בוגריו כרטיס כניסה ראשון במעלה לעולם המשפט הישראלי. זהו תואר המוערך מאד הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. בעולם תחרותי כל כך כמו עולם המשפט הישראלי, בוגר תואר מוסמך של האוניברסיטה העברית יודע כי הוא נושא בכיסו תעודה המעידה על מצוינות, ידע ויכולת. שמה של הפקולטה הולך לפניה ומאפשר נקודת פתיחה טובה לחיים המקצועיים.

קבוצת הסטודנטים המצומצמת הלומדת בתוכנית זו נבחרת בקפידה מתוך כלל הסטודנטים הפונים לאוניברסיטה. קבוצה איכותית זו מעשירה את הסטודנטים ואת המרצים, מפרה את המחקר בין כתלי הפקולטה ומתוכה יצמחו מורי ומרצי העתיד. הלימודים בתוך קבוצה זו יהוו בעתיד את רשת הקשרים החברתיים והמקצועיים ההכרחית בעולם המשפט גם למי שלא יבחר להמשיך בעולם האקדמי. חלק מהחברים לספסל הלימודים בתואר המוסמך יהיו גם השופטים ועורכי הדין המובילים של השנים הבאות.

הקורסים בתואר המוסמך למשפטים יחודיים לפקולטה ותפורים בהתאם לדרישות ולצרכים של הסטודנטים.

סטודנט בתוכנית מוסמך באוניברסיטה העברית יכול לבחור בין 4 תחומים שונים: משפט ציבורי ובינלאומי, משפט אזרחי, משפט פלילי ומשפט עברי. בכל אחד מתחומים אלו הפקולטה מעמידה לרשות הסטודנט את מיטב המרצים, תנאי הלימודים ואפשרויות מחקר מגוונות ומרתקות. הפקולטה מעודדת דיון ביקורתי הנערך בהנחיית המרצים ושותפים לו הסטודנטים. כל המרצים בתוכנית זו מחויבים להוראה מהמעלה הראשונה ונמצאים בשורה הראשונה של עולם המחקר המשפטי.

הפקולטה מקנה לסטודנטים לתואר מוסמך כלים מחקריים יחודיים. הסטודנטים נחשפים למיטב החוקרים, שותפים לקבוצות מחקר מובילות ועוסקים בעצמם במחקר שנמצא בחזית המשפט המקומי והבינלאומי. הפקולטה מאפשרת ומעודדת שיתוף פעולה מחקרי עם מוסדות מובילים בארץ ובעולם. תואר מוסמך של הפקולטה מאפשר התקדמות לתואר דוקטור למשפטים ולתוכניות פוסט דוקטורט בארץ ובעולם.

סטודנט שיבחר בתואר מוסמך בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית יודע כי הוא חלק מקבוצה מובילה של מרצים, חוקרים וסטודנטים ויודע כי יהיה פרי לעמל ולהשקעה הנדרשים ממנו.

לפרטים נוספים – לחץ כאן http://andromedia.co.il/lawheb/