סביר להניח שישנם כמה וכמה זוגות בישראל שעברו תהליך גירושין נעים וידידותי יחסית, במהלכו גם הגיעו להסכמה באשר לסכום שיידרש האב לשלם מדי חודש לצורך מזונות ילדים. עם זאת, עדיין נראה כי חלק ניכר מהאוכלוסייה בישראל חווה גירושין בצורה אחרת, ועיקר המחלוקת בין בני הזוג העומדים בפני פיצול רשמי היא מחלוקת כלכלית הנוגעת בין היתר גם לנושא של מזונות ילדים. סוגיה מורכבת זו מעלה לא פעם את השאלה האם ישנו מינימום הקבוע בחוק לקביעת דמי מזונות ואיך למעשה נקבע הסכום החודשי?

כלים

גורמים שנלקחים בחשבון

עורכי דין המתמחים בדיני משפחה בכלל ובתחום המזונות בפרט, בהם עורך דין אברהם אינדורסקי, יוכלו להוביל את הטיפול בסוגיות רבות חשיבות אלו. כדי להבין באופן כללי מה הם המרכיבים שעשויים להשפיע על שיעור המזונות שייקבע בסופו של דבר כדאי להיות מודעים למספר אלמנטים חשובים ובסיסיים. למשל, הכנסותיהם של ההורים המתגרשים משחקות תפקיד לא מבוטל, כמו גם מספר הילדים, צרכיהם וגילאיהם, המשפיעים גם על העלות הכלכלית הכרוכה בגידולם. צרכיו הכלכליים של תינוק בראשית חייו שונות מאלה של ילד בוגר יותר, לדוגמה.

מרכיבי התשלום

דמי מזונות מתייחסים לשורה של מרכיבים, בהם צרכים בסיסיים כמו אוכל, ביגוד והנעלה, וכן במקרים מיוחדים גם צרכים רפואיים ועלויות טיפול פסיכולוגי או נפשי. לצד הצרכים החיוניים והבסיסיים ישנם מרכיבים נוספים, שעשויים להיקבע כמרכיבים שיכוסו על ידי שני ההורים, בהם חופשות, נסיעות, רכישת צעצועים, חינוך ממלכתי, חוגי העשרה וכן הוצאות כמו אינטרנט, טלוויזיה וכיו"ב. עורכי דין מנוסים ומקצועיים כמו עורך דין אברהם אינדרוסקי הם בדיוק הגורמים הנכונים שיודעים מה חשוב יותר ופחות, איך ניתן לקבוע דמי מזונות ואילו מרכיבים חיוניים צריכים להיכלל בו. זוגות שמתמודדים עם סכסוך ביניהם ומבקשים לסיים את מערכת היחסים ביניהם חשוב שיעשו זאת בצורה נכונה, תוך התחשבות בצרכי הילדים ובעיקר רצוי להתכונן היטב ליום שאחרי ולספק את כל צרכי הילדים, החל מהצרכים הבסיסיים ביותר ועד לצרכים נרחבים יותר, שהם מרכיב בלתי נפרד מתהליך ההתפתחות התקין שלהם.