מהבימאי של "העיר הזאת" ו"הטרגדיה של מקבת": "תיכון מגשימים" מחווה בראפ לסרטי נעורים מבית תיאטרון האינקובטור, בבימויו של עמית אולמן. העלילה מתרחשת בתיכון דמיוני בשם "מגשימים", עם קאסט מוכשר של 10 שחקנים / מוסיקאים, מוסיקה חיה, טקסטים שנונים בחרוזים ואווירת ראפ סוחפת. במופע זה, הראפ הוא לא רק הסגנון, הוא המהות כולה. את ההצגה כתב אולמן (כותב ראשי) יחד עם חבריו ל"המופע של ויקטור ג'קסון": עומר הברון ועומר מור. הבכורה תתקיים ב-4 לדצמבר ב'צוותא' ת"א.

כלים
ההצגה "תיכון מגשימים". צילום: יודן עבאדי
ההצגה "תיכון מגשימים". צילום: יודן עבאדי

ההצגה "תיכון מגשימים" מבית תיאטרון האינקובטור תעלה בבכורה ב-4.12 ב'צוותא' בתל אביב. ההצגה היא מחזמר ראפ בבימויו של עמית אולמן שאחראי גם על ההצגות המצליחות 'העיר הזאת' ו'הטרגדיה של מקבת' שגם הן עלו על במות האינקובטור. היוצרים הם: עמית אולמן (בימאי וכותב ראשי), עומר הברון (ע.בימאי) ועומר מור (מעבד מוסיקלי).

ההצגה מגוללת את סיפורו של יואב, תלמיד חדש בתיכון דמיוני בשם "מגשימים" שהצטרף לשכבה בשנת הלימודים האחרונה בתיכון. הוא נקרע בין הנאמנות שלו לעצמו לבין הרצון העז שלו להיות שייך. זוהי מחווה בראפ לסרטי נעורים.

העלילה מובאת אל הקהל על ידי קאסט מוכשר של עשרה צעירים שמשחקים, מנגנים, שרים ורוקדים. את המוסיקה החיה והחריזה השנונה עוטף ראפ סוחף. במופע זה, הראפ הוא לא רק הסגנון, הוא המהות כולה.

ההצגות הקודמות של עמית אולמן, במאי 'תיכון מגשימים', זכו להצלחה מסחררת בקרב הקהל ובקרב המבקרים כאחד והן ממשיכות לעלות על הבמות. 'הטרגדיה של מקבת' היא עיבוד עכשווי למחזה של שייקספיר לספוקן וורד מודרני משולב בהיפ הופ. 'העיר הזאת' הותיקה ממנה, אותה כתב יחד עם חבריו לשלישיית ויקטור ג'קסון, היא מחזמר ראפ עם סיפור בלשי בסגנון פילם נואר. היא הפכה לקאלט וממשיכה למלא אולמות בכל רחבי הארץ. ההצגה ייצגה את ישראל בפסטיבל בינ"ל להצגות פרינג' באדינבורו ב-2014.

על היוצרים ותיאטרון האינקובטור:

עמית אולמן, בימאי ההצגה, הוא גם שחקן, משורר ומוזיקאי. בוגר ניסן נתיב ירושלים. הבימאי והכותב הראשי של ההצגות "העיר הזאת" ו"הטרגדיה של מקבת", בשתיהן הוא גם משתתף. עמית מוכר גם בשם הבמה שלו "פדרו גראס", איתו הוא מופיע בערבי שירה למיניהן ובהופעות מוזיקה יחד עם ההרכב שלו. הוא מחלוצי השירה המדוברת (ספוקן וורד) בישראל ומקים הארגון "פואטרי סלאם ישראל". בימים אלו מסיים להקליט את אלבום הבכורה שלו שיהיה אלבום השירה המדוברת הראשון בעברית.

עומר הברון, ע.הבימאי בהצגה, הוא ראפר, מופיע תחת שם הבמה "ג'ימבו ג'יי", שחקן, יוצר וכותב בהצגות "העיר הזאת" ו-"הטרגדיה של מקבת". מקליט בימים אלה אלבום סולו ראשון יחד עם להקתו - "ג'ימבו ג'יי ולהקת ספא". האלבום בהפקת איציק פצצתי יראה אור באביב 2017. בוגר התואר לתקשורת במכללת ספיר ורדיו קול הנגב, ומשורר ותיק בערבי שירה מדוברת של פואטרי סלאם ישראל.

עומר מור המעבד המוזיקלי הוא גם – זמר, ביטבוקסר ומפיק מוסיקלי. מופיע בשם הבמה איציק פצצתי. מיוצרי מחזמר הראפ "העיר הזאת". כמפיק מוסיקלי עובד עם נצ'י נצ', פדרו גראס, ג'ימבו ג'יי, מיכל לוטן ואחרים. זוכה פרס הפרינג' על המוסיקה להצגה "העיר הזאת". מלחין להצגות תיאטרון ומשמש מוסיקאי הבית באירועים שונים של "פואטרי סלאם ישראל".

להקת "המופע של ויקטור ג'קסון" – עמית אולמן, עומר הברון, עומר מור – שלושה חברי ילדות מרחובות. הקימו את הלהקה בזמן לימודיהם בתיכון. כתיבת 'תיכון מגשימים' הושפעה רבות מחוויותיהם. הלהקה הוציאה אלבום אחד ושני EP (מיני אלבומים) והופיעה רבות ברחבי הארץ. השלושה מופיעים בעיקר בהצגות וכמוסיקאים עצמאיים אך ממשיכים להופיע גם כלהקה באירועים מיוחדים.

תיאטרון האינקובטור החל לפעול בשנת 2005 בתמיכת "קרן ברכה" כפרויקט שמטרתו העיקרית ליצור תשתית ליצירה ירושלמית מקורית ולאפשר התבססותם של היוצרים בירושלים. במהלך 11 השנים האחרונות קיים התיאטרון מעל 2,050 הופעות של 44 הצגות מקוריות כולל סדרת טלוויזיה בערוץ 10. התיאטרון זכה להכרה של גורמים מוסדיים ציבוריים כגון עיריית ירושלים ומשרד התרבות וב-2013 הוכר כתיאטרון רפרטוארי. הצגותיו מופיעות דרך קבע בבית מזי"א בירושלים ובתיאטרון צוותא בת"א.

אריק עשת, מייסד ומנהל תיאטרון האינקובטור, תומך ומריץ את פעילות פואטרי סלאם ישראל ומטפח את שלישיית "המופע של ויקטור ג'קסון" בכל תחומי הפעילות שלהם.

תיכון מגשימים – תיאטרון האינקובטור

צוותא3, ת"א

4.12 יום א – בכורה

בשעה 21:00