חודש המודעות לסרטן השד: ממחקרים עולה כי לפטריות מאכל מסוג שי-טאקי ומאי-טאקי יכולות אנטי-סרטניות אשר עשויות לסייע במניעת מחלת הסרטן ובעיכובה.

כלים
פטריות שי טאקי טריות – צילום: ראובן אילת
פטריות שי טאקי טריות – צילום: ראובן אילת

סרטן השד היא המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל. בכל שנה מאובחנים כ-4500 מקרים חדשים.

מחקרים רבים מאששים כי פטריות המאכל מהסוגים שי-טאקי ומאי-טאקי הן בעלות יכולות אנטי-סרטניות התורמות למניעת מחלת הסרטן, מעכבות את התפתחות התאים הסרטניים ואף מקלות על ההתמודדות עם המחלה.

הנטורופתית טל בן דוד מסבירה את סגולות הפטריות:

פטריית מאי-טאקי – מחקרים מראים כי לפטרייה יכולת לעודד יצירת תאים של מערכת החיסון המשמידים תאים סרטניים ונלחמים בהתפתחות הגידול. כמו כן, התברר שאכילת פטריות מאי-טאקי שיפרה את יעילות טיפולי הכימותרפיה, הפחיתה תופעות לוואי ושיפרה במידה ניכרת את ההתמודדות עם המחלה בסוגי סרטן רבים ובהם – סרטן השד, סרטן ריאות, סרטן המעי הגס, סרטן הכבד ועוד. את הפעילות הרפואית האנטי-סרטנית של הפטריות מייחסים לרכיבים מסוג בטא גלוקן. כמו כן נמצא שהפטרייה מסייעת באיזון רמות הסוכר בדם ומחזקת את מערכת החיסון.

פטריית שי-טאקי – היא אחת מפטריות המאכל החשובות ביותר שתורבתו ומגודלות לצורכי מאכל ורפואה. בין סגולות הפטרייה הרבות שנמצאו במחקרים שונים, התגלה שהפטרייה מכילה חומר ייחודי בשם לנטינאן אשר מחזק את מערכת החיסון ומעכב התפתחות תאים סרטניים. מחקרים מראים שפטריית ה-שי-טאקי מסוגלת לגרום להגדלת הפעילות של המקרופג'ים – התאים הבולעניים של מערכת החיסון אשר אחראים בין היתר על זיהוי תאים סרטניים והשמדתם.

כמו כן הפטריות עשירות בסיבים תזונתיים המסייעים לעיכול, הן מספקות מקור מצוין לחלבון ועשירות במינרלים רבים, בהם ברזל, אשלגן, סידן, אבץ, סלניום ונחושת.

"חוות תקוע", המתמחה בפטריות אקזוטיות וירקות מיוחדים, משווקת פטריות מאי-טאקי ושי טאקי – טריות ומיובשות. הפטריות משתלבות נהדר במגוון מנות – מוקפצים, פסטות, קישים, אומלטים, סלטים, תבשילי עוף, בשר ודגים. הן מוסיפות טעם וחן רב לכל מנה.

יש לציין כי הפטריות המיובשות שומרות על ערכן התזונתי. לפני השימוש יש לשחזר את הפטריות ע"י השרייה במים רותחים במשך 20 דקות. מי ההשריה מכילים טעם רב ומומלץ להשתמש בהם בהכנת רטבים, מרקים ותבשילי קדירה.

מוצרי חוות תקוע כשרים למהדרין בהשגחת הרבנות גוש עציון.

מחירים:

פטריות שי-טאקי טריות: כ-12 ₪ לסלסלה במשקל 100 גרם.

פטריות שי-טקי ומאי-טקי מיובשות: כ-12.5 ש"ח ₪ לשקית של 20-25 גרם

ניתן להשיג ברשתות השיווק, החנויות הפרטיות והשווקים הפתוחים ברחבי הארץ.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים