דורון מור, סטודנט שאך סיים שנה א' במח' למדעי המחשב באוני' אריאל, זכה במדליית כסף באולימפיאדת המתמטיקה הבינלאומית

כלים
צילום: דוברות אוניברסיטת אריאל
צילום: דוברות אוניברסיטת אריאל

במסגרת התחרויות האולימפיות שנערכו לאחרונה בקמפוס אוני' אריאל, התמודדו במהלך יומיים בתחרויות שאורכן 4 שעות של מאבק אינטלקטואלי מתמטי. סטודנטים מצטיינים מרחבי העולם התמודדו בפתרון בעיות מתמטיות לא סטנדרטיות, כאשר יצירתיות היווה מדד חשוב ביותר להצלחה

דורון מור, סטודנט שנה ב' במחלקה למדעי המחשב הפתיע את כולם וזכה במדליית כסף בתחרות האישית, מול מתמודדים חזקים מכל העולם כולל אלופים שזכו בשנים האחרונות.

דורון בן ה-26 נשוי לראיה ואבא לטהר בת שנתיים, גר בקריית נטפים (לא רחוק מהעיר אריאל). דורון גדל בכפר סבא לאם אשת מחשבים ולאב עובד בנק, הצעיר מבין 4 אחים. כבר בבית הספר היסודי, התגלה כשרונו המיוחד בתחום המתמטיקה ואהבתו למקצוע.

"מיד כשהגיע לאוניברסיטה, מספר ד"ר רומן יביץ חבר סגל בכיר במח' למתמטיקה יישומית ומנהל טכני של אולימפיאדת המתמטיקה, בלט דורון מור ביכולותיו והוכיח יכולת יוצאת דופן. הצלחתי לשכנע את הסגל שמדובר בסטודנט מבריק ובאופן נדיר הוא החל לתרגל מיד עם סיום שנה א' בקורסים של מערכות ספרתיות וארכיטקטורה של המחשב".

הדרך בהתחלה לא הייתה קלה, במשך שנים השתעמם דורון בשיעורי מתמטיקה, ועל מנת להתגבר על השיעמום נהג לפתור בחוברות את תרגילי השנה הבאה, עוד לפני סיום השנה הנוכחית. בכיתה ח' הוריו החליטו לשלוח אותו ל"תוכנית לנוער מוכשר במתמטיקה" במסגרת אוני' בר אילן.

מדובר במסגרת לא פשוטה, ואת ההישרדות שלו בתוכנית הוא זוקף לזכותו של המורה נתנאל שלום ז"ל, שהצליח להחדיר את העקרון המנחה להצלחה במתמתטיקה – לתרגל כל הזמן כדי להבין את החומר. זה לקח זמן והאמון שהמורה נתן בדורון הוא שסייע בידיו להתמיד בתוכנית ולהצליח.דורון סיים חמש יחידות לימוד במתמטיקה כבר בכיתה י' בציון 99.

לאחר שירותו הצבאי במודיעין לקראת הפסיכומטרי עבר פעם אחת על חוברת עברית כחלק מתהליך הלמידה וקיבל 150 מתוך 150 בחלק הכמותי. בימים אלו הוא מתחיל שנה שנייה באונ' אריאל ומעוניין לעבוד בתחומים אלו בחברת הי-טק.

במסגרת גמר התחרויות האולימפיות במתמטיקה הגיעו לישראל כ- 80 סטודנטים מרחבי העולם וכן השתתפו עוד כ- 40 ישראלים, מתוך 5000 שהתחרו בשלבים הראשונים של התחרות, באמצעות האינטרנט והצליחו להגיע לתוצאות טובות. בקו הגמר השתתפו גם מנצחי אולימפיאדות בינלאומיות למשל רומן פוצ'ברין ממוסקבה שזכה באולימפיאדה העולמית שהתקיימה באירן. האירוע מסכם תחרויות אולימפיות שהתקיימו באינטרנט, בתחרויות השתתפו סטודנטים מסלובניה, פולין, רוסיה, רומניה, טורקמניסטן, קזחסטן, בולגריה, גאורגיה, קירגיסטן, בלרוס, ויאטנם וישראל.

זוהי האולימפיאדה התשיעית במסורת שהחלה בשנת 2007, בניהולו של פרופ' אלכסנדר דומושניצקי ראש המחלקה למתמטיקה יישומית בשיתוף עם ד"ר רומן יביץ חבר סגל בכיר במח' למתמטיקה יישומית.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.