לא מעט אנשים בוחרים לעבור במהלך חייהם, טיפול הלבנת שיניים. מדובר בדרך כלל במטופלים מעל גיל 21, אשר נאלצים להתמודד עם שיניים עם כתמים בצבעים שונים,לרוב מדובר בכתמים כתוצאה מעישון (כתמי ניקוטין), כתמי מזון, כתמי שתייה כגון קפאין או משקאות עם צבעי מאכל וכן כתמים שמצטברים עם הזמן.

מאחר ומדובר בכתמים שלא ניתן להסיר אותם בצחצוח שיניים, הרי שיש צורך לעבור טיפול מקיף של הלבנת שיניים.

במהלך השנים האחרונות אנחנו יכולים לראות שיפור ניכר בתחום, בין היתר בזכות העובדה שאל תחום ההלבנה, נכנס טיפול בלייזר, טיפול פשוט, לא חודרני ולא כואב, שמאפשר לנקות את השיניים מכתמים ולהלבין אותם תוך זמן קצר. עד לפני מספר שנים לא רבות, התחום של הלבנת שיניים היה מורכב אך ורק מחומרים ביתיים, אך אלו היו חומרים לא איכותיים ברמתם וכן לא פעם היה צורך להשתמש בסד מיוחד בשביל שהחומר ילבין את השיניים כראוי. בטיפול הלבנת שיניים בלייזר, אין צורך בכך.

כיצד מתבצע טיפול הלבנת שיניים בלייזר ואצל מי

טיפול הלבנת שיניים מתבצע, כפי שניתן להבין, במרפאות שיניים שמתמחות בכך. לא כל רופא שיניים עושה או יכול לעשות טיפול שכזה, לשם כך יש להחזיק בחומרים ובמכשירים הנדרשים לטיפול שכזה.

הטיפול עצמו איננו מסובך. הוא לוקח שעה עד שעה וחצי במצטבר (לרוב הוא נערך ב-3-4 סשנים נפרדים). לפני שמתחילים בטיפול מבצעים תהליך מקיף של ניקוי שיניים, מסיר כתמים חיצוניים וכן משאירים אבנית במידה וזו נמצאת על גבי השיניים וביניהן.

לאחר מכן מתחילים בטיפול, בשלב הראשון שלו מורחים ג'ל מיוחד על השיניים, עוברים עם לייזר על גבי הג'ל, הוא מטמיע אותו בתוך השן, וכך הלייזר מעלים את הכתמים ומלבין את השיניים. בסוף התהליך דואגים להסיר את הג'יל מהשיניים ובמקומו מורחים משחה שמרגיע את השיניים. בסיום הטיפול יתבצע גם צילום מיוחד שיסקור היטב את מצב השיניים.

יש לציין שבמהלך כל הטיפול החניכיים מוגנות היטב, כמו כן, נהוג לשים על העיניים מגן מיוחד ששומר עליהן מפני קרנית לייזר.

מדוע משתלם לבצע טיפול הלבנת שיניים בלייזר ולא טיפול ביתי

לכאורה, טיפול ביתי אמור להיות הרבה יותר נוח. הוא זול יותר, פשוט יותר, אנחנו יכולים לעשות את זה מתי שנוח לנו ואיך שאנחנו רוצים. אז למה בכל זאת משתלם יותר לעשות טיפול הלבנת שיניים בלייזר?

מהסיבה הפשוטה, זה טיפול הרבה יותר יעיל ונכון מאשר טיפול ביתי. מדובר בטיפול מהיר, במהלכו מגיעים לכל מקום, מנקים היטב את השיניים ומלבינים אותן בצורה אופטימאלית. לכן משתלם יותר לבצע טיפול הלבנה בלייזר מאשר טיפול ביתי, הוא גם יקר (באופן יחסי) וגם, לא תמיד מועיל, בוודאי לא במידה דומה לטיפול בלייזר.