הותמ"ל אישרה להפקדה את תכנית רמ"י לבניית 520 יח"ד בבסמת טבעון וגבעת קושט לחברה הבדואית. שר האוצר בירך על התוכנית וציין שהיא מהווה נדבך משמעותי בטיפול הממשלה בקידום החברה הבדואית בצפון על כלל מרכיביה

תמונת אילוסטרציה
תמונת אילוסטרציה

הותמ"ל (ועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור) בראשותו של ערן ניצן דנה היום (28.9.16) בישיבה בתכנית רשות מקרקעי ישראל ל- 520 יח"ד בבסמת טבעון- גבעת קושט, והחליטה על אישור הפקדתה של התכנית. התכנית, הכוללת 520 יח"ד, ממוקמת על גבעת קושט כאשר משני צידיה שכנות מגורים של בסמת טבעון. מיקומה בישוב מאפשר יצירת חיבור בין שכונות המגורים הקיימות, ועל כן היקף שטחי הציבור בה כולל הקצאות לצרכי כלל הישוב.

התכנית מציעה 3 טיפוסי מגורים בהתאמה למאפיינים הטופוגרפיים של השטח: מגרשים דו משפחתיים, דו קומתיים בחלק הדרומי של התכנית בגבול עם קריית טבעון. בנוסף, מבנים בעלי 3 קומות ו- 4 קומות עם מסחר הממוקמים בחלק הצפוני של התכנית.

התכנית מציעה דרך גישה לשכונות המגורים שממזרח, שטחי ציבור בחלק המרכזי של התכנית בשטח בו הטופוגרפיה נוחה יותר, שטחים פתוחים ירוקים (כולל שמירה על אתר ארכיאולוגי- קבעת קושט), ושטחים ירוקים היקפיים.

התכנית נותנת מענה לביקוש למגורים בישוב, כוללת תמהיל מגורים מגוון שיכולה לענות על צרכים של אוכלוסיות בעלי מאפיינים שונים ושטח ציבורי רחב אשר נועד לתת מענה לפריסה של שכונות המגורים ע"י יצירת מרכז קהילתי ותרבותי בישוב.

היקף שטחי הציבור המוצע בתכנית עמד על כ- 37 דונם והם ממוקמים ברובם במרכז התכנית באופן שנועד לתת מענה לצרכי היישוב. היקף השצ"פים בתכנית עומד על כ- 26 דונם- היקף זה עומד על הנדרש עבור היקף האכלוסיה הצפוי ואף למעלה מכך. מבחינת תעסוקה ומסחר מאפשרת התכנית מגרים עם קומת מסחר בהיקף של כ- 1700 מ"ר.

בהיבטי התשתית שבה כולל התכנית שטח למתקן הנדסי לצורך בריכת איגום מים, מתקני שאיבה ומתקנים נלווים, בנוסף התכנית כוללת פתרון קצה לביוב.

התכנית קודמה ע"י רמ"י באמצעות החברה המתכננת סיטילינק.

שר האוצר, משה כחלון, בירך על התוכנית וציין שהיא מהווה נדבך משמעותי בטיפול הממשלה בקידום החברה הבדואית בצפון על כלל מרכיביה.