מחפשים מתכון מרענן שגם מתאים לתקופת החגים? תשכחו מכל מה שידעתם על יין ועל תפוח בדבש: הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להכין פאי תפוחים עם קצת אלכוהול

כלים
ברנדי
ברנדי

תקופת החגים מעניקה לכולנו הזדמנות לנסות מתכונים חדשים ולהרשים בעזרתם את החברים ובני המשפחה. כשמוסיפים לזה גם את מזג האוויר שמתקרר, מגלים מגוון רחב של אפשרויות חדשות. כך לדוגמא מומלץ לנצל את הרכישה המרוכזת של תפוחים לראש השנה ולהכיר מתכון מושלם לפאי עם ברנדי מרענן וקרם שקדים. כך תעשו זאת בצורה נכונה:

מצרכים

מתכון ל-16 יחידות של 104 גרם ליחידה מחייב אתכם להכין מראש את המצרכים הבאים:

  1. תפוחים – עבור התפוחים תצטרכו כפית שטוחה של קינמון, כף ברנדי של 10 מ"ל, 3 כפות שטוחות של סוכר חום, כף גרידת לימון וכפית מיץ לימון. בנוסף, יש צורך ב-3 יחידות גדולות וחתוכות לפלחים דקים של תפוח עץ עם קליפה.
  2. בצק - האתגר המרכזי בהכנת פאי הוא כמובן הבצק. המצרכים עבור הבצק הם 250 גרם קמח לבן, 150 גרם חמאה חתוכה לקוביות, ביצה, רבע כוס אבקת סוכר, 2 כפות שטוחות סוכר, קורט מלח וכפית מיץ וניל.
  3. קרם שקדים – הערך המוסף של המתכון הוא קרם השקדים. בשבילו אתם צריכים 75 גרם חמאה רכה, רבע כוס אבקת סוכר, כף שטוחה של קמח לבן, 100 גרם שקדים טחונים, ביצה, תמצית אפייה בטעם שקדים ו-3 כפות שמנת מתוקה 32% שומן.
  4. ברנדי – על מנת לשדרג את המתכון מוסיפים למלית מספר כפות של ברנדי משובח.

אופן הכנה

תבנית פאי בקוטר 24 ס"מ אמורה להספיק לכם כדי להכין את המתכון. קודם כל, עבור הכנת התפוחים פשוט משרים את כל המצרכים יחד בקערה ומניחים אותה בצד. בשביל הכנת הבצק תצטרכו לערבב את כל המצרכים במיקסר עם וו גיטרה, עד לקבלת בצק פריך. עטפו את הבצק הניילון נצמד והכניסו למקרר למשך שעה.

את המילוי תכינו בעזרת הקצפת החמאה יחד עם אבקת הסוכר. המשיכו את ההקצפה עד שמתקבל קרם יציב, והוסיפו אליו את הקמח והשקדים הטחונים. לאחר מכן הוסיפו גם את הביצה ואת תמצית השקדים לפי הכמויות, המתינו עד לאיחוד של כל החומרים והמצרכים והוסיפו את השמנת המתוקה. הכניסו גם את המילוי למקרר ועברו להרכבת המנה.

פתחו את הבצק ורדדו אותו עם מערוך. העבירו לתבנית הפאי והדקו מכל הכיוונים, כולל הדפנות. מלאו בקרם השקדים וסדרו מעל את התפוחים בצורה של מניפה. אפשרות נוספת היא להעביר את הבצק ישירות לתבנית לפני ששמים במקרר.

הכניסו הכל לאפייה בתנור שחומם מראש לחום של 175 מעלות ולמשך 30-35 דקות. אחרי שהפאי מתקרר, מרחו 25 גרם חמאה מומסת או אבקת סוכר על החלק העליון. את צורת ההגשה תוכלו לבחור לפי הטעם האישי שלכם ולפי כמות הסועדים.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים