מתנה מושלמת צריכה להיות כזו שהיולדת רוצה, אבל לא תקנה לעצמה. כדי למצוא אותה תצטרכו לקחת בחשבון את גיל היולדת, את מספר הילדים שכבר יש לה וכמובן את רמת הקשר ביניכם. הנה המדריך המלא:

כלים
מתנה ליולדת
מתנה ליולדת

בחירת מתנה ליולדת טרייה היא משימה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. מלבד העובדה שכולנו רוצים למצוא את המתנה המושלמת, יש היצע כמעט בלתי מוגבל של אפשרויות וטווח מחירים שנע בין עשרות לאלפי שקלים. המשמעות היא שצריך להשקיע זמן כדי למצוא מתנה ברמה גבוהה וגם להפעיל מערכת שיקולים מורכבת.

כלל המפתח לבחירת כל סוג של מתנה הוא למצוא משהו שהיולדת רוצה וצריכה, אך לא תקנה לעצמה בגלל חוסר זמן או יכולת. אם יש לכם רעיון למתנה כזו, אל תתמהמהו וגשו לקנות אותה לפני שמישהו יגנוב לכם את הרעיון. נסו להיזכר בשיחות שהיו לכם עם היולדת הטרייה לפני או אחרי הלידה, במתנות שקניתם לה בעבר ובתחביבים שלה. ככל שתאספו יותר מודיעין, כך יהיה לכם קל למצוא מתנה אטרקטיבית וגם לחסוך הוצאות מיותרות.

מה ההשפעה של גיל היולדת ומספר הילדים על המתנה שתבחרו?

יש גם פרמטרים אובייקטיביים שבהם אפשר להיעזר על מנת לבחור מתנה מושלמת ליולדת. ראשית, קחו בחשבון את גיל היולדת. ודאו שהמתנה עולה בקנה אחד עם הגיל שלה ועם תחומי העניין. כך תגלו הבדלים גדולים בין מתנה ליולדת צעירה, לבין מתנה שאמורה לשרת יולדת מנוסה ומבוגרת יותר.

שנית, בררו לגבי מספר הילדים במשפחה וכמות הלידות שהיולדת עברה. כך תוכלו להחליט האם להקדיש את המתנה רק לה, או לחילופין למצוא משהו מעניין שיכול לקרוץ גם לבני הזוג ולמשפחה המורחבת. שמרו על ראש פתוח כשאתם בוחרים מתנה והיכנסו לאתרי האינטרנט השונים על מנת לשאוב השראה. בנוסף, אל תשכחו לצרף ברכה שתעניק למתנה ערך מיוחד ותהפוך אותה לאישית יותר.

כל קשר והמתנה שלו

הבדל נוסף בין סוגי מתנות לאימהות טריות בא לידי ביטוי בקשר ביניכם לבין היולדת. אם מדובר על קשר משפחתי מדרגה ראשונה ואם היולדת היא אחות או גיסה, תצטרכו להשקיע לפחות כמה מאות שקלים במתנה שווה. במקרים כאלה כדאי להרחיב את החיפוש למתנות לבית, לפינוקים במכוני ספא ולהטבות במסעדות ובתי קפה. עם זאת, זכרו שבחירה של מתנה יקרה היא לא פחות מורכבת מכל מתנה אחרת, ולעיתים היא אפילו מסובכת יותר.

קשר רחוק עם היולדת ומתנה לקולגה, שכנה או חברה לספסל הלימודים אמורים לאפשר לכם לעמוד במסגרת תקציב מצומצמת יחסית. אתם יכולים ללכת על בטוח עם קופסת שוקולדים, זר פרחים ונרות, או להשקיע במתנה יצירתית שמעידה על מחשבה מוקדמת. בסופו של דבר, המטרה היא להעלות חיוך על פני היולדת ואין סיבה שתסבלו.