יום הניקיון הבינלאומי התקיים בשבוע שעבר (חמישי 22.09) במוקדי הערים, הפארקים והיערות בכל רחבי הארץ. בסך הכל כ- 121 רשויות מקומיות וכמאתיים אלף בני נוער, ילדים, מתנדבים, חיילים וארגונים שהשתתפו בפעילויות השונות ביניהם ניקיון בערים הגדולות, באזורי בתי הספר ובשטחים הציבוריים הפתוחים.

כלים
עומר כספי ביום הניקיון בב"ש. צילום יח"צ
עומר כספי ביום הניקיון בב"ש. צילום יח"צ

בשבוע שעבר (חמישי, 22.9) התקיים יום הניקיון הבינלאומי ובישראל יצאו מאות אלפי מתנדבים למרחבים הפתוחים במטרה לנקות ולשמור על הסביבה. יום הניקיון הבינלאומי, פרויקט הניקיון הגדול והוותיק ביותר בישראל, מנוהל על ידי קק"ל זו השנה ה-16 ומצוין ב-120 מדינות ברחבי העולם. במהלך היום משתתפים למעלה מ-40 מיליון בני אדם ברחבי העולם בפעילויות ניקיון ושמירה על הסביבה.

בדרום הארץ התקיימו אירועי ניקיון בכל הערים הגדולות, בשטחי הישובים הבדואים ובחורשות קק"ל בהשתתפות כארבעים אלף מתנדבים, תלמידים, חיילים ותושבים. במבצע הניקיון בדרום לקחו חלק 30 רשויות מקומיות והתקיים טקס מרכזי בפארק נחל באר שבע. שם סייעו בעבודות הניקיון כ-300 תלמידי כיתות ד' מהעיר ובסה"כ 2500 תלמידים במקומות שונים בבאר שבע.

אחד התלמידים שלקח אף הוא חלק ביום הזה הוא, עומר כספי מבית הספר רכסים בשכונת רמות, שלמד כל השבוע לפני יום הניקיון הבינלאומי על קק"ל, איכות סביבה וכדומה: "למדתי ש 102 מדינות לוקחות חלק ביום הניקיון הבינ"ל. מטרת הארגון העולמי clean up the world הוא לערב אנשים בפעילויות למען הסביבה, ושאנשים ירגישו מחוברים לטבע וירצו לשמור עליו נקי. בארץ קק"ל אחראית על הניקיון של הארץ. גם בבית יש לי תפקידים שקשורים לניקיון, אני אחראי על לזרוק את הזבל, אני ממחזר בקבוקים ואני מכריח גם את המשפחה שלי למחזר במחזורית. בבית הספר שלנו גם כולם ממחזרים ושמירה על הטבע היא מאוד חשובה. אני רוצה למסור לכל תושבי באר שבע והנגב שישמרו על הסביבה תמיד כדי שנוכל לחיות בעולם יפה".

באירוע המרכזי של קק"ל, שהתקיים בעפולה, נאם יו"ר קק"ל, דני עטר ואמר: "אני גאה לומר כי מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם, שבה בשנת 2016 יש יותר עצים נטועים ממה שהיו בה בתחילת המאה ה20, ואין ספק כי קק״ל אחראית להישג משמעותי זה". בנושא החינוך והמעורבות עם תלמידי בתי הספר אמר עטר: "קק״ל משקיעה משאבים בחינוך הדור הצעיר בישראל לאחריות ואכפתיות סביבתית למען סביבה נעימה, ירוקה ונקייה יותר, היום הזה הוא גולת הכותרת של הפעילות הזו".