כאבי גב תחתון הינה תופעה נפוצה בתרבות המערבית, הנובעת בעיקרה מיציבה לא נכונה ומסביבת עבודה הפוגעת בגב. לרשת מרפאות כללית רפואה משלימה ישנם מגוון טיפולים המקלים על הכאב: דיקור סיני, טיפולי מגע, כירופרקטיקה, אוסטיאופתיה, פלדנקרייז כוסות רוח ועוד

כלים

מטפלים ברשת מרפאות כללית משלימה בצפון נתקלים מידיי יום באנשים הסובלים מכאבי גב תחתון. הכאב יכול להופיע בעוצמות שונות- מכאבים חלשים עד מצב של כאבים חזקים וקשים, אשר מפריעים בתפקוד היומיומי, באיכות החיים, איכות השינה, קושי לשבת לקום לנהוג ועוד. לשם כך, כללית רפואה משלימה מציעה מגוון טיפולים לטיפול בכאב.

כאבי גב תחתון יכולים גם להקרין לאזור העכוז, ירך, שוק, כפות הרגליים, לדברי מטפלת בכירה בשיאצו ורפלקסולוגיה במרפאת כללית רפואה משלימה בקרית שמונה, אילנית סאסי, "ישנן מספר סיבות לכאבי גב, כאשר השכיחים בהם הם בלט ופריצת דיסק, שרירים תפוסים, מצב אחרי תאונת דרכים ועוד."

ישנם מספר גורמים לכאבי גב בראיה ההוליסטית מציינת, אילנית סאסי ומסבירה כי, " קיים קשר בין המצב הרגשי של המטופל לבין כאבי גב, שלעיתים קרובות מלוות במצב רוח ירוד עד לדיכאון, מתח תמידי ותסכול.

ברשת מרפאות כללית משלימה בצפון, הטיפול הינו כוללני ומתייחס לא רק לכאב אלא גם למצב הרגשי, כך לדוגמא כאשר מטפלים בשיאצו, האבחנה נעשית עפ"י עקרונות של הרפואה הסינית, הטיפול יתמקד לאורך אותם מסלולים אנרגטיים (מרידיאניים) שאחראים גם על מקור הכאב וגם על המצב הרגשי.

לדברי מטפלת בכירה בשיאצו ורפלקסולוגיה במרפאת כללית רפואה משלימה בקרית שמונה אילנית סאסי, "למשל ברפלקסולוגיה אני מסתכלת על כף הרגל כהשתקפות של בעיות הגוף ושם אני מוצאת היכן נמצאת הבעיה וכיצד ניתן לטפל בה ע"י נקודות הלחיצה, זאת על מנת להביא את הגוף והנפש לאיזון. כתוצאה מכך, מרגיש המטופל הפחתת כאבים, רמת המתח יורדת ומצבו משתפר באופן כללי."