רבים מהאנשים שמרכיבים משקפיים היו שמחים לו היו יכולים להימנע מכך, ואכן כיום יש פתרון פשוט שאינו פולשני, ומאפשר לראות באופן חד ואידאלי, מבלי ששום פרט יעיב על החזות החיצונית וימנע מאתנו לבצע מגוון פעולות ספורטיביות ואחרות באופן מסורבל. עם זאת, רוב האנשים שעוברים לעדשות מעידים שההתחלה אינה נעימה ואף מאתגרת וקשה. על כן, במקום להימנע מהיתרונות המשמעותיים שעדשות מאפשרות, אתם מוזמנים לעבור על מספר טיפים חשובים עבור מרכיבים חדשים.

עדשות מגע
עדשות מגע

הוראות הפעלה

ראשית, היו מוכנים לכך שיידרש זמן הסתגלות, כך שגם אם ההתחלה איטית ואף בלתי נעימה במקצת, תוך זמן קצר ומספר התנסויות, הרכבת עדשות מגע תהפוך לעניין שבשגרה. כמו כן, על מנת לקצר ככל הניתן את חוסר הנעימות של השלב הראשוני, יש להיצמד להוראות של האופטומטריסט, להימנע מיצירתיות מיותרת, לבחור בעדשות מתאימות ולעבור על השלבים הבאים:

• יש להקפיד על ידיים נקיות.

• חשוב להחליט על סדר קבוע (למשל, מתחילים עם עין ימין ועוברים אל עין שמאל).

• מוודאים שהעדשה אינה הפוכה, כלומר יש לוודא שהיא נמצאת ביד באופן קעור, ללא שוליים שנוטים לצדדים. • עם היד הנגדית יש להרים את העפעף מעלה, ועם היד השנייה יש למשוך מטה את העפעף התחתון.

• שמרו על יד יציבה ועל עין פתוחה, והובילו את העדשה אל מרכז העין.

• שחררו את העפעף, מצמצו ובחנו האם התחושה אכן נוחה.

הימנעות מחיסכון פזיז

כיוון שעדשות (חד פעמיות, חודשיות או שבועיות) עולות כסף רב, יש שנוטים לחשוב שניתן לחסוך, כלומר בוחרים להשתמש בעדשה יותר זמן ממה שמומלץ. מדובר בטעות שעשויה להוביל לדלקות ולשאר צרות, ועל כן יש להימנע מכך. כמו כן, אין לחסוך בשימוש בתמיסה איכותית עבור שטיפה, ויש להימנע בהחלפת התמיסה במים.

הנסיכה והעדשה

כאשר מדובר בנשים שנוהגות להתאפר, חשוב להרכיב את העדשות בטרם מתחילים להתאפר, ואף חשוב לזכור להסיר את העדשות בטרם מורידים את האיפור. כמו כן, יש להקפיד על ידיים יבשות ולהימנע מייבוש הידיים במגבת עם סיבים. בנוסף נציין שיש מספר מקרים בהם יש להימנע מהרכבת עדשות, ויש לחזור להרכיב משקפיים – כאשר יש דלקת בעין או כשמגלים שהעדשה נקרעה. על כן אישה וגבר שמודאגים מההופעה החיצונית צריכים לוודא שמלבד סט של עדשות מגע, יש להם גם זוג איכותי של משקפיים שמחמיאים למבנה הפנים שלהם. לבסוף נציין שעל מנת להפיק את המרב מהרכבת עדשות, יש להחזיק באופן תמידי טיפות הרטבה לעין ואף להרבות בשתייה, ולו על מנת להימנע מתחושת יובש מציקה.