'מרכז קשת' במכללה האקדמית לחינוך אורנים כמציל חייםגם בעלי לקויות למידה יכולים לסיים בהצלחה לימודים באקדמיהפרופ' יערה בר און: "סטודנט לחינוך עם מגבלה הוא מורה לעתיד שיידע לזהות את הילדים עם הצרכים המיוחדים בכיתה ויהיו לו את הכלים להבין ולטפל בהם."

כלים

מרכז קשת במכללת אורנים שהוקם בתוך קמפוס מכללת אורנים מסייע לסטודנטים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב. המקום, שעוצב כבית חם, מהווה מרכז תמיכה לסטודנטים בעלי צרכים מיוחדים, לקויות למידה ו/או הפרעת קשב.

המרכז מעניק לסטודנטים שאותרו כמתאימים ללמוד במכללה, שירותים מגוונים המאפשרים להם להתגבר על הבעיות ולמצות את הפוטנציאל האקדמי שלהם.

הסטודנטים, חרף המגבלות, עמדו בכל תנאי הקבלה הקפדניים של המכללה, ובעתיד יהיו מורים וגננות.

מעבר לדרישה הבנאלית של תוספת זמן במבחנים והקלות אחרות במשך הלימודים, מעניק המרכז טיפולים משלימים, כגון תרפיה באמנות ובתנועה ועוד.

כל סטודנט המגיע למרכז מקבל אבחון ומותאם לו טיפול אישי, הכולל, לרוב, חונך צמוד (כל היועצים במרכז הם בעלי תואר שני ומעלה).

לאנשי המרכז יש אין ספור סיפורי הצלחה, כמו נ' בוגר החוג לחינוך מיוחד לגיל הרך, בעל לקויות קשב וריכוז קשות, שהתקשה להעביר את המידע מהראש אל הכתב. הוא אובחן כבעל לקות דיסגארפית מאוד חמורה וזכה במרכז לתמיכה ואוזן קשבת, וכיום הוא כבר עובד מלמד בכיתות א' – ג' בפנימייה בדרום.

או כמו א' שעברה אירוע מוחי קשה בילדותה בעקבות תאונה. אזור הדיבור במוחה נפגע והיא טופלה במשך שנים בבית לווינשטיין. כשהגיעה למכללת אורנים קבלה תמיכה מאנשי המרכז, סיימה את הלימודים בהצלחה והחלה לעבוד כגננת.

י' בעל הפרעת קשב וריכוז, מעיד על עצמו שעולם האקדמיה היה רחוק ממנו מאוד "כל חיי בבתי ספר התקשיתי מאוד בלימודים ולא חשבתי שאי פעם אוכל לרכוש השכלה. אבל בגיל 38 החלטתי לנסות, התקבלתי למכללה, הופניתי למרכז קשת, שם קבלתי הרבה עידוד והכוונה והיום אני כבר עובד במערכת החינוך."

נשיאת המכללה, פרופ' יערה בר און אומרת "אנחנו מגדלים כאן מורים שיודעים לגדל ילדים. סטודנט עם מגבלה הוא מורה לעתיד שידע לזהות את הילדים עם הצרכים המיוחדים ויהיו לו את הכלים להבין ולטפל בהם."

אחת מפעולות המרכז התקיימה בשיתוף מרכז הנגישות במכללה, כללה כנס שנועד להכין את הסטודנטים לקראת תקופת הבחינות. ללמד אותם לעצור לרגע את השגרה המלחיצה של לימודים אקדמיים, ולספק להם כלים והתנסויות כדי שיוכלו להתמודד בהצלחה עם עומס תקופת הבחינות והקשיים הצפויים להם.

במהלך הכנס דנו המשתתפים בדילמות והקשיים המלווים את הסטודנטים עם לקויות למידה והפרעות קשב. הצוות המקצועי של 'מרכז קשת' העביר הרצאה של "טיפים" לקראת ותוך כדי תקופת הבחינות, שכללה פרטים קטנים וחשובים לגבי היערכות וארגון לקראת בחינות, תכנון זמן, למידה למבחן ועוד.

את האירוע חתמה סדנה "מה עושים עם כל הלחץ הזה" ? שהוסיפה לשלל הכלים וההתנסויות מידע ודרכי התמודדות עם חרדת הלימוד וחרדת הבחינות.

במידה והנכם בעלי לקויות למידה ומעוניינים להירשם לתואר ראשון, תוכלו לבדוק את זכויותיכם באמצעות "מדריך זכויות והקלות לליקויי למידה" שפורסם בפורטל השירותים והמידע של ממשלת ישראל בכתובת:

http://oldgov.gov.il/firstgov/TopNav/Situations/SPopulationsGuides/SPLearningDisability/SPLHigherEducation/