מגן דוד אדום ועיריית ירושלים ממשיכים במסורת: טקס חגיגי נערך לכבוד מאות בני נוער שסיימו קורס 'מגישי עזרה ראשונה' והצטרפו רשמית לארגון ההצלה הלאומי של ישראל לאירוע שהתקיים בכיכר ספרא שבירושלים הגיעו בכירי העירייה, בכירים ממד"א ובני הנוער, המתנדבים הטריים, יחד עם משפחותיהם

כלים
ראש מינהל החינוך, מר משה (קינלי) טורפז
ראש מינהל החינוך, מר משה (קינלי) טורפז

השבוע נערך טקס מרשים בכיכר ספרא בירושלים, אליו הצטרפו כ-400 בני נוער מירושלים לשורות המתנדבים של מד"א.

בני הנוער השתתפו בפרויקט מיוחד של עיריית ירושלים ומד"א, במסגרתו סיימו קורס מגישי עזרה ראשונה של מד"א. במהלך הטקס קיבלו המסיימים את מדי מד"א ולמעשה החלו רשמית את התנדבותם בארגון. בטקס שבמהלכו מתנדבי הנוער החדשים של מד"א הציגו הצגה של תצוגת תכלית הוענק טיפול רפואי לחולה, טופל פצוע והוענק טיפול מציל חיים באירוע רב נפגעים צפו הורי בני הנוער, והוא נערך במעמד ממלא מקום ראש העיר, מאיר תורג'מן, חברי מועצת העיר וההנהלה הבכירה במד"א. בנוסף במהלך הטקס חולקו סיכות סגל לכ 60 מתנדבי נוער מד"א שהוסמכו לאחראי משמרות וחונכים.

בין המשתתפים באירוע סגן ראש העיר מאיר תורג'מן, ראש מועצת החינוך משה (קינלי) טורפז, מנכ"ל מועצה התלמידים והילדים מר שלומי קסטרו, סמנכ"ל קהילה במד"א ד"ר אלי יפה, מנהל מרחב ירושלים במד"א שלמה פטרובר, ראש מערך ההתנדבות במד"א ירושלים מרדכי בן-הרוש, חווה בר-טוב ויהודית שאבו ממנח"י, עובדי ומתנדבי מד"א ומשפחות הבוגרים.

ראש מינהל החינוך, מר משה (קינלי) טורפז: ״טשרנחובסקי כתב 'האדם הוא תבנית נוף מולדתו' הנוער של ירושלים בונה את הנוף העירוני. ירושלים היא סיפור הצלחה בהתנדבות במד״א ויש לנו יותר מתנדבים ממקומות התנדבות. כך בונים את העתיד״.

סגן ראש עיריית ירושלים, מר מאיר תורג׳מן: "העיר ירושלים מעריכה ומוקירה את בני הנוער שמוצאים זמן בתוכנית הלימודים, גם להתנדב ולשרת את הקהילה לטובת הצלת חיי אדם. כמי שבעברו שימש כקצין בשירותי כבאות והצלה אני יודע את גודל התרומה והסיוע לכוחות ההצלה של בני הנוער".

מנהל מרחב ירושלים במד"א, שלמה פטרובר: "ההחלטה ללכת לקורס מד"א ולהתנדב במגן דוד אדום, צופנת בחובה משמעויות רבות להווה ולעתיד. היא מעידה בראש ובראשונה על הבית בו אתם גדלים ומתחנכים ועליכם כבני אדם ערכיים. הקורס אותו סיימתם הסמיך אתכם כ'מגישי עזרה ראשונה', מקנה לכם את הזכות והסמכות להצטרף לשורות צוותי הרפואה במגן דוד אדום".

סמנכ"ל קהילה במד"א, ד"ר אלי יפה: "מתנדבי הנוער של מד"א הם טובי בני הנוער בישראל, אנחנו גאים במתנדבים שלנו ויודעים שהם ימשיכו בארגון כפארמדיקים, יעסקו בסיעוד, ילמדו רפואה, ויהיו חוד החנית של המחקר ברפואה."

מנכ"ל מד"א אלי בין: "ברוכים הבאים למשפחת מגן דוד אדום. אני מודה לעיריית ירושלים על שיתוף הפעולה לקידום הנוער הירושלמי. כבכל שנה אני נפעם ממאות בני הנוער בוגרי הקורסים של מד"א, שבוחרים ללמוד ולעשות כל שביכולתם על מנת לסייע בהצלת חיים. יכולותיו של ארגון מד"א מבוססות לא מעט על ההון האנושי המרכיב אותו, ועל כן אני גאה לברך את המתנדבים החדשים, מיטב הנוער של מדינת ישראל, שהמשותף שלהם הוא הרצון העצום לסייע בהצלת חיים. יישר כוח ובהצלחה".