במרפאת השד במרכז הרפואי בני ציון בחיפה, החלו לשלב את הרפואה המשלימה התומכת ברפואה הקונבנציונאלית ולדברי מנהלת המרפאה ד"ר אסיה ברודסקי, "אחת הדרכים היא דמיון מודרך, שיטה המסייעת לשיפור השליטה בגוף ומסייעת לתהליכי ההחלמה. ניתן ללמוד אותה בקלות ולתרגל באופן עצמאי גם בבית"

כלים
המרכז הרפואי בני ציון בחיפה. צילום: טניה ידוב
המרכז הרפואי בני ציון בחיפה. צילום: טניה ידוב

"מצד אחד, ההבנה שיש למחלה גופנית השפעה על נפשו של האדם ומצד שני, שלנפשו של האדם יש השפעה על המצב הגופני, פיתחה את התחום הקרוי פסיכולוגיה רפואית, ומכאן, בתחום זה עוסקים בדרכים שבהן יכול אדם להשפיע לטובה על בריאותו ועל החלמתו המהירה" אומרת מנהלת מרפאת שד במרכז הרפואי בני ציון, ד"ר אסיה ברודסקי.

חשוב לציין כי, את ההכנה לניתוחים באמצעות היפנוזה פיתח ומיישם פסיכולוג קליני ורפואי בשירות רפואה משלימה במרכז הרפואי בני ציון, ד"ר צחי ארנון, שגם הציג את הגישה הייחודית של בני ציון בכנסים בינלאומיים וזכה להתעניינות רבה.

מנהל מחלקת פנימית ב' והאחראי על תחום הרפואה המשלימה במרכז הרפואי בני ציון, ד"ר אלעד שיף, מציין כי, "מחקרים רבים מעידים על כך שהכנה לפני ניתוח באמצעות דמיון מודרך, מסייעת במניעת סיבוכים ניתוחיים, מקלה על כאבים, על חרדה, על בחילות והקאות ואף מאיצה את ההחלמה"

ד"ר אלעד שיף, מדגיש, "הדמיון המודרך מהווה מעין גשר בין הגוף לנפש האדם ומאפשר יצירת שינויים בחוויה הנפשית והגופנית. בשיטה זו, נעשים שימושים בדימויים מעולמה הפנימי של המטופלת במטרה ליצור שינוי במציאות החיצונית ולהעניק לה כלים קוגניטיביים להתמודדות עם קשיים רגשיים ופיזיים שעולים בתהליך ההכנה לניתוח שד".