ילדי רמת השרון מצטרפים למאבק נגד כוונת ראש עיריית רמת השרון לכרות את חורשת העמל – הריאה הירוקה האחרונה במרכז העיר. הילדים ופעילי סביבה יקיימו הפנינג "אמץ עץ" ביום ראשון הקרוב, 11 בספטמבר, נגד כריתת החורשה; ילדי השכונה יאמצו עצים בחורשה ויכינו יצירות - כל ילד יציג יצירה לכבוד העץ שיאמץ

כלים
חורשת העמל ברמת השרון. צילום: עמית גירון
חורשת העמל ברמת השרון. צילום: עמית גירון

ארגון "משמר החורשה" שהוקם בידי תושבי רמת השרון ופעילי סביבה כדי לסכל את תוכניתו של ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, לכרות את חורשת העמל, החליטה לסייע ליוזמת ילדי רובע הדר ברמת השרון להפיק את הארוע "אמץ עץ". במסגרת הארוע יתקיים בחורשת העמל ביום ראשון הקרוב, ה-11 בספטמבר, בשעה 15:30 הפנינג חגיגי בו ילדי רמת השרון יאמצו כל עץ ספציפי בחורשה ויכינו לכבוד אותו עץ יצירה או ציור אישי. כל יצירה תוצג ליד העץ אותו אימץ הילד שיצר אותה. הילדים גם יטעו שתיל של עץ חדש בחורשה. בכך מצטרפים ילדי רמת השרון למאבק למען הצלת חורשת העמל.

חורשת העמל, בה למעלה מ-150 עצים, היא הריאה הירוקה היחידה במרכז האורבני של רמת השרון ואחת משתי החורשות הגדולות האחרונות ברמת השרון. החורשה מהווה בית קבוע וחסר תחליף לקיפודים, חרדונים, עטלפי פירות, נקרים, יונקי דבש וציפורי אדום-חזה, והיא יעד פופולרי לטיול ופנאי בקרב ילדים ומבוגרים העיר.

עיריית רמת השרון מתכננת להקים בית ספר במקום החורשה שתיעקר, למרות שבאותו רובע כבר קיימים שלושה בתי ספר ולמרות שמחסור בבתי ספר קיים דווקא באזורים אחרים לגמרי של רמת השרון, כמו מורשה והאזור הצפוני של העיר. הקמת בית ספר נוסף במרכז רמת השרון בהכרח תחמיר את עומסי התנועה הכבדים ברמת השרון ובסביבותיה.

מאות תושבי העיר יחד עם אנשי ארגון "משמר החורשה" קיימו לאחרונה הפגנה מול בניין העירייה בה הם קראו לראש העירייה "רד מהעץ". בין המפגינים היו גם ילדות וילדים רבים, שנשאו שלטים: “איפה נשחק?”, ו"ריאות ירוקות הן חמצן". במסגרת מאבקם הגיעו פעילי הארגון לישיבת מועצת עיריית רמת השרון ועוררו דיון סוער על תוכנית הכריתה, דיון שהופסק לאחר שפקחי העירייה סילקו אותם מהבניין. במקביל נפתחה קבוצת פייסבוק תחת הכותרת "להציל את חורשת העמל", שמונה כבר מעל 500 חברים ונוסחה עצומה שאספה כבר למעלה מ-1,000 חתימות.

"התרגשנו מאוד מהקריאה של ילדי רמת השרון להצטרף למאבק ולאמץ את העצים בחורשה" אומרת דנית ניצן, תושבת רמת השרון וחברת ועד הפעולה של "משמר החורשה" נגד כריתת החורשה, "הילדים מטיילים בשבתות, אחר הצהריים ובחופשים בחורשה ונהנים ממנה ומהחיות שבה ולכן ביקשו להחזיר משהו חזרה לעצים. לדבריהם אם יש לעירייה בעיה לטפל בהם, הם מוכנים לאמץ אותם ולדאוג להם בעצמם. אפילו הילדים מבינים מה שראש העיר לא מבין שהמחסור בכיתות הוא בכלל בשכונות אחרות של רמת השרון וכריתת החורשה תיהיה צעד דורסני ומכה קשה לדור העתיד בעיר שמצפה כמוהו בילדותו שיהיה לו מקום כזה לקחת את ילדיו לטייל בו".

"כיום כאשר בכל העולם דנים בצורך בשימור ריאות ירוקות בצמוד לריכוזי אוכלוסייה וטבע אורבאני, ההחלטה לכרות את החורשה נראית תלושה מהמציאות", אומר האדריכל עופר מיארה, תושב רמת השרון וחבר ועד הפעולה של משמר החורשה, "במידה והעירייה תמשיך בתוכנית היא תמצא עצמה בתסבוכת משפטית, בבעיה מבחינה תכנונית, סביבתית ועירונית, וגם אם החורשה תיכרת במהלך פזיז אגב בניגוד לדעת רוב תושבי העיר, לא יהיו שם בסופו של דבר לא בית ספר, לא חורשה, אלא רק בכייה לדורות ובזבוז כסף, אנדרטה לכשל בקבלת החלטות".