רגע לאחר שהחופש הגדול ותקופת בין הזמנים הגיעו לסיומם, באיגוד ערים כינרת ורשות הכינרת מגיעים לשלב הסיכומים של הקיץ הפעיל בחופי האגם הלאומי. מנתוני חדר הבקרה של רשות הכינרת, במהלך חודש יולי, נפשו ב-15 חופי איגוד ערים כינרת סביב האגם הלאומי 340,000 איש. במהלך חודש אוגוסט המספרים גבוהים עוד יותר, אז נפשו בחופים האיגוד 420,000 איש. סך הכל נרשמה בחודשיים אלו תפוסה גבוהה מאוד של 760,000 נופשים בחופי איגוד ערים כינרת

צילום - רשות הכינרת
צילום - רשות הכינרת

על פי נתוני רשות הכינרת, מדובר במספר שיא של נופשים במהלך חודשים אלו. כמו כן מציינים, כי על אף המספרים הגבוהים במיוחד, ציבור הנופשים שיתף פעולה עם צוותי ההסברה בחופים והניקיון והסדרבחופי הכינרת נשמרו. כמו כן חופים נסגרו ונפתחו לסירוגין בהתאם לתפוסות בחופים.

ברשות הכנרת מברכים על הנתונים המצביעים על כך שעם ישראל בחר לנפוש בחופי האגם הלאומי ומציינים, כי הכינרת חזרה להיות מקום הבילוי המועדף בקיץ ובכל ימות השנה. ברשות פועלים על מנתלאפשר לכלל האוכלוסיות לנפוש בכינרת ויצרו מגוון חופים העונים על הצרכים המשתנים מנופש לנופש, בין היתר קיימים חופים המוגדרים כ"שקטים" בהם אסורה השמעת מוסיקה, חופים הנחשבים לפופולאריים בקרב משפחות ואנשים המעוניינים להאזין לרעש הגלים והרוח, חופים נגישים במלואם לבעלי מוגבלויות, חופים בהם נאסרת הבערת מנגלים, חופים עם אטרקציות ימיות וחופים בהם מותרת השמעת מוסיקה עד גובה דציבלים מסוימים, המועדפים בקרב הצעירים.

ברשות הכינרת מציינים, כי מגמת השיפור למען הנופש תופסת תאוצה וגם הנופשים עצמם מגלים אחריות רבה יותר בשמירה על ניקיון החופים, הסדר והשקט ולכן מגיעים יותר נופשים לבלות בחופי הכינרת.

ראוי לציין, כי ברשות הכינרת תגברו בקיץ את שירותי ההצלה בחופים עד השעה 19:00 וכן את צוותי הניקיון, הביטחון וההסברה. כמו כן הופעל קו סובב כינרת שנייד מידי יום מאות נופשים מטבריה לחופי הכינרתוחזרה ללא תשלום. הפעילות אפשרה למאות האלפים להגיע וליהנות מהאגם הלאומי.