אין ספק שאחד הרגעים הכי מרגשים ומהנים במהלך החיים הוא רכישת דירה חדשה מקבלן. כמו כן, זוגות רבים קונית דירות יד שניה ומשפצים אותן. במקרה של דירה מקבלן, הזוג נשלח ע"י האדריכלית של הפרויקט לבחור לדירה שלו מטבח, דלתות, קרמיקה ועוד. זוגות רבים בוחרים להוציא עשרות אלפי שקלים במטרה לשדרג את אפשרויות הסטנדרט שהם מקבלים מהספקים דרך הקבלן. אחרים בוחרים לחסוך כסף ולבחור רק מאפשרויות הסטנדרט. בין אם אתם משדרגים את הדירה ובין אם אתם בוחרים באפשרויות הרגילות, להלן מספר טיפים לריצוף הדירה.

כלים
ריצוף חדש לבית
ריצוף חדש לבית

חידוש נכס ישן

מדובר בנכס ישן, לפעמים הזוג מחליט שהוא רוצה להיפטר מהשטיחים מקיר לקיר או מהפרקט. כאשר מזמינים קבלן שיפוצים, הוא ידאג לבצע את ההסרה בצורה הטובה ביותר. אבל כאשר אתם מחדשים חדרים כמו מטבח או אמבטיה, ואת שאר החדרים אתם רוצים להשאיר כפי שהם אבל רק להסיר מהם את השטיחים, במקרה זה, כדאי לכם להזמין חברת ניקיון שמתמחה בנושא הסרת שטיחים מקיר לקיר. לאחר שתעשו זאת, ובמידה ותגלו שהריצוף הוא בדיוק אותו ריצוף כמו בכל הדירה, יהיה לכם צורך לבצע פוליש כדי לחדש את מראה הרצפה ולהפוך אותה לאחידה. קחו בחשבון שאתם יכולים לגלות את העבודה שמתחת לשטיחים, מותקנים אריחים שונים, זולים יותר, כי מראש בעל הדירה רצה שם שטיח ולא היה משנה לו איך נראית הרצפה. אגב, זה מה שקורה בפרויקטים חדשים. במידה ותבחרו פרקט לחדר השינה למשל, הקבלן יתקין לכם אריחים אחרים, זולים יותר, כך שכדאי לקחת זאת בחשבון למקרה שתרצו להסיר את הפרקט בעתיד.

בחירת ריצוף לדירה חדשה

כאשר אתם מגיעים לבחור ריצוף לדירה חדשה, יהיו לכם 3 אפשרויות ריצוף:

· מט

· מבריק

· חצי-מבריק וחצי מט

אין ספק שריצוף מבריק הוא היפה והמהודר ביותר, אבל יחד עם זאת הוא גם המחליק ביותר. סוג ריצוף זה פחות מומלץ לדירות בהן יש ילדים קטנים או דיירים בגיל השלישי. לכן, עם כל הכבוד ליופי של הריצוף, הוא פחות פרקטי במצבים כאלה. לכן כדאי לבחור במט. במידה והברק מאוד חשוב לכם, ישנה האפשרות לבחור בריצוף שהינו חצי מבריק וחצי מט. אצל כל ספק יהיו לכם אפשריות רבות של בחירה. אהבתם את מה שראיתם אצל הספק הראשון? לא כדאי לעשות בחירה סופית לפני שראיתם את האפשרויות של הספקים האחרים - ההבדלים יכולים להיות משמעותיים מבחינת הטקסטורה אצל הספקים.

קרמיקה לחדר האמבטיה

כאשר אתם בוחרים קרמיקה לחדר האמבטיה, כדאי לשמור אחידות סגנונית עם העיצוב הכללי של הבית. רצוי להישאר בטווח גוונים מסוים. למשל בחרתם ריצוף בצבעי אדמה, המשיכו את אותו הקו באמבטיה. זה נכון שמדובר בחדר שונה לגמרי, אבל אחידות העיצוב תיצור אווירה נוחה יותר בבית. יחד עם זאת, מכיוון שחדר האמבטיה הוא לרוב נטול חלונות, או שיש בתוכו חלון קטן, חשוב שלא לבחור בקרמיקה כהה מידי, במיוחד אם מדובר בחדר אמבטיה קטן, אחר תהיה תחושה אפילה במקום.