התנועה הליברלית החדשה חושפת את "מדד החירות" הבודק מיהם חברי הכנסת המקדמים בחקיקה את ערכי חופש הפרט והשוק החופשי. עוד עולה מהדרוג: מפלגת הבית היהודי היא המפלגה המצטיינת, מרצ – האחרונה

חברת הכנסת שרן השכל (ליכוד) - בראש מדד החירות
חברת הכנסת שרן השכל (ליכוד) - בראש מדד החירות

נפתלי שינדלר: "בניגוד למדדים אחרים המקדשים את החקיקה הפופוליסטית והמסוכנת, 'מדד החירות' מלמד אותנו דווקא על הח"כים האמיצים והאחראיים בכנסת"

עם סיומו של מושב הקיץ, חושפת התנועה הליברלית החדשה את "מדד החירות", המדרג את חברי הכנסת על פי תרומתם לחקיקה המקדמת את ערכי חופש הפרט והשוק החופשי. נתוני המדד, המתבססים על נתוני ההצבעות והצעות החוק של הח"כים, שנאספו מתחילת כהונתה של הכנסת ה- 20 ועד היום.

את רשימת הח"כים המצטיינים, מובילה חברת הכנסת שרן השכל (ליכוד) אשר מתמקמת בפסגת הטבלה עוד בטרם השלימה את שנת הכהונה הראשונה. מיד אחרי חברת הכנסת השכל מדורג במקום השני ח"כ בצלאל סמוטריץ' נציגה היחידי של מפלגת הבית היהודי בעשרת המקומות הראשונים. עוד בחמישייה הראשונה בני בגין, ישראל כץ ואבי דיכטר.

מפלגת הבית היהודי היא המפלגה התורמת ביותר לקידום ערכי חופש הפרט והשוק החופשי, והליכוד אחריה. עוד עולה מהמדד כי מפלגת "ישראל ביתנו" מדורגת במקום האחרון מיתר מפלגות הקואליציה. אל המקומות האחרונים בדירוג המפלגות, הגיעו מרצ, אורלי לוי אבקסיס והרשימה המשותפת (המידע המלא, בעמוד הבא).

נפתלי שינדלר, מרכז פרוייקט "מדד החירות" של התנועה הליברלית החדשה אמר היום כי: "מדינת ישראל ממוקמת בימים אלה במקום בינוני למדי במדדי החירות העולמיים ועובדה זו נובעת באופן ישיר מההיסטוריה של ישראל כמדינה סוציאליסטית קיצונית, שהולידה את הגופים המונופוליסטיים, את ההסתדרות ואת הריכוזיות במשק. 'מדד החירות', בניגוד למדדים אחרים המקדשים את החקיקה הפופוליסטית והמסוכנת, מלמד אותנו דווקא על הח"כים האמיצים והאחראיים בכנסת, הפועלים בעקביות למען קידום חקיקתי של ערכי חופש הפרט והשוק החופשי. חברי הכנסת המובילים במדד, פועלים באחריות כלכלית המציבה את האזרח הישראלי במרכז, גם אם מדובר בחקיקה לא פופולארית. בהקשר זה, משמח לראות שדווקא חברי הכנסת הצעירים יותר בקואליציה, נוטים להצביע ולקדם את ערכי חירות הפרט והשוק החופשי אך לצד זאת, נשמח לראות במדדים הבאים ח"כים מכל קצוות הקשת הפוליטית".

התנועה הליברלית החדשה היא תנועה על-מפלגתית הפועלת להגדלת חירותם של אזרחי ישראל בתחום האזרחי והכלכלי ברוח הליברליזם, מתוך התפישה כי חירות הפרט היא תנאי היסוד לקידומה החברתי והכלכלי של ישראל.