בעקבות פעולות אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, פינה מסיג גבול בעצמו שתי מכולות שהוצבו ללא היתר ובניגוד לחוק על אדמות מדינה באזור התעשייה נחם צפונית לבית שמש. הפולש, בעל אולם אירועים שניסה להרחיב את שטחו על חשבון הקרקע הציבורית ואשר פונה בעבר מאותו שטח, העדיף לפנות את המקום בעצמו כדי להימנע מתביעות כספיות ופליליות בגין פלישתו

כלים
 פלישה לאדמות המדינה באזור התעשייה נחם, צפונית לבית שמש פונתה בפינוי עצמי ע"י מסיג הגבול
פלישה לאדמות המדינה באזור התעשייה נחם, צפונית לבית שמש פונתה בפינוי עצמי ע"י מסיג הגבול

פלישה לאדמות המדינה באזור התעשייה נחם, צפונית לבית שמש פונתה בפינוי עצמי ע"י מסיג הגבול, בעל אולם ארועים, שהשתלט על שטח פתוח של כ-100 מ"ר, הנמצא בצמוד לגן האירועים המוסדר. מסיג הגבול, שכבר פונה בעבר ע"י מפקחי רמ"י מאותו מקום, ניסה לשוב ולהשתלט על הקרקע הציבורית שייעודה לשמש כשטח ציבורי פתוח, ללא היתר ובניגוד לחוק, כאשר הציב עליה מכולות לאחסון ציוד - כל זאת על חשבון אדמות המדינה.

הפלישה לקרקעות המדינה אותרה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל במסגרת הפעילויות השוטפות שמקיימת החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל לאיתור עבירות מקרקעין ופלישות אל אדמות המדינה.

בעקבות איתור מסיג הגבול מסרו לו מפקחי רשות מקרקעי ישראל התראה לפיה עליו לפנות את השטח והזהירו אותו כי אם לא יפנה את הקרקע בעצמו הוא יפונה ולאחר מכן יוגשו נגדו תביעות כספיות בהן יידרש להחזיר לקופת המדינה את דמי השימוש הרטרואקטיביים בקרקע ואת עלויות הפינוי. בנוסף הובהר לו כי פלישה לאדמות מדינה היא עבירה פלילית חמורה, שדינה עד שנתיים מאסר.

עם הגשת ההתראה מסיג הגבול הודיע למפקחי הרשות כי הוא יפנה את השטח בתוך שבועיים ואכן לאחר כשבועיים הוא הודיע למפקחים כי הוא פינה את השטח. הפולש פינה את המכולות מהמקום, ניקה את הקרקע והודיע למפקחי הרשות כי הוא משיב את הקרקע לרשותם. מפקחי רשות מקרקעי ישראל החזירו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי.

יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל אומר: "מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל פועלים באופן נחוש כנגד גזילת קרקעות הציבור ע"י פולשים ומסיגי גבול בכל רחבי הארץ. לא נאפשר לעבריינים הפולשים לאדמות המדינה לעשות ככל העולה על רוחם בקרקעות הציבוריות. מסיג הגבול שכבר פונה בעבר מאותו השטח, ניסה לשוב ולבדוק האם הוא יכול לקבוע עובדות בשטח ולהשתלט על הקרקע הציבורית, אך הוא נתקל מייד בנחישות המפקחים להגן על אדמות המדינה ולכן העדיף לבצע פינוי עצמי כדי להמנע מהוצאות ותביעות של הרשות כנגדו. המפקחים ימשיכו לפעול ולהגן על אדמות המדינה לטובת הציבור כולו ולטובת הדורות הבאים".