משמעות הכותרת אינה ציווי. היא גם לא אזהרת מסע. היא אחת העצות החשובות, הנבונות והמושכלות ביותר שעשויים לקבל מי שמתכננים שהייה בחו"ל – בפרט ובעיקר לטיול הכולל תוואי שטח קשים והגעה למקומות נידחים. העדר קליטה סלולארית במקומות שונים הופכת את הטלפון לווייני למכשיר הכרחי, אשר לא אחת מתברר כמציל חיים. פשוטו כמשמעו

כלים
טלפון לוויני
טלפון לוויני

מכשיר טלפון לוויני מאפשר שידור אותות מצוקה, לסמן מקום שיקל על המחלצים לאתר את מי שנקלעים אליה ולחלצם מאזור הסיכון. במשוואת עלות- תועלת עשויה להתברר ההוצאה על טלפון לוויני כשולית.

היכולת לקיים תקשורת דו- צדדית מקלה על מי שזקוקים לעזרה לדייק את מיקומם, להודיע על מצבם, לבקש את סוג העזרה שהם זקוקים לה. ייחודו ועיקר תועלתו של המכשיר הוא באפשרות לשלוח הודעות מיקום וטקסט אל מוקד ההצלה שאליו הוא מחובר

מכשיר קטן, חכם ויעיל

קיים כיום היצע מגוון ועשיר של מכשירים. חשוב לוודא כי הטלפון הלווייני שאתם עתידים לרכוש הוא עמיד בתנאי שטח קשים וכי החברה המספקת תקשורת לוויינית מציעה מחיר תחרותי ואטרקטיבי.

חשוב לבדוק מה ניתן לבצע באמצעות הטלפון הלוויני. יש חברות המספקות סוגים אחדים של הודעות ובהן: הודעה כי "הכול בסדר", הודעת חירום שאינה נשלחת ואינה מפעילה מוקד בין לאומי אלא שולחת את מיקומו של המחזיק ברשותו טלפון לווייני ואת הודעת המצוקה שבה הוא שרוי לטלפונים סלולריים וכתובות אי-מיילים מוגדרים, הודעת חירום שמפעילה מוקד בינלאומי שמספק שירות חילוץ והצלה של בעלי מקצוע בתחום זה המצויים בקרבת מקום, הודעות הנשלחות באופן אוטומטי בכל 10- 15 דקות המכשיר ומאפשרות עיקוב אחריו.

שלא תזדקקו אבל...

כשרוכשים את המכשיר שומעים בוודאי את המשפט "שלא תזדקקו לו אבל במקרה שכן, חשוב שהוא יהיה ברשותכם. עצם הימצאו של המכשיר ברשותכם מקנה לכם תחושה של ביטחון גם ואולי בעיקר כאשר אתם עורכים מסע אתגרי הכולל שהייה במקומות שבהם אין תשתית תקשורת סלולארית.

על מנת לבחור את המכשיר שייתן לכם את המענה הנדרש הטוב והיעיל ביותר חשוב לערוך סקר שוק ולהתוודע אל מכלול האפשרויות. בעלי מקצוע המכירים, כמשוער, את המקומות שאליהם נוסעים מטיילים ואת מאפייני האזורים השונים בעולם שבהם הם מתכננים לטייל יוכלו להשיא לכם עצה מקצועית שתאפשר לכם לרכוש את המכשיר הטוב ביותר.

חשוב להידרש אל טלפון לווייני לא כאל מותרות אלא כאל מכשיר חיוני מאין כמוהו שצריך להימצא כמוצר בסיסי בערכת הטיול והמסע שלכם. גורם הזמן עשוי להיות קריטי במצבי מצוקה שונים. האפשרות לשדר אותות באמצעות הטלפון מגבירה לאין שיעור את הסיכוי כי כוחות חילוץ והצלה יגיעו אליכם, אם וכאשר תידרשו לשירותם, בתוך פרק הזמן הקצר ביותר האפשרי.