שר הביטחון לשעבר, ח״כ עמיר פרץ, מתייחס להתבטאויותיו של שר ליברמן מהערב:״הידברות עם מנהיגות מקומית פלסטינית, כפי ששר הביטחון ליברמן הנחה את המנהל האזרחי לקדם, חשובה לבטחון ישראל ולדו-קיום בין שני העמים אך בל ישלה עצמו איש כי היא תהווה חלופה למנהיגות לאומית״.

שר הביטחון לשעבר, ח״כ עמיר פרץ
שר הביטחון לשעבר, ח״כ עמיר פרץ

פרץ הוסיף כי ״ניסיונות אלה ניכשלו בעבר ופיתרון אמיתי עם הסכמה על סיום הסכסוך וקץ התביעות ניתן להשיג רק מול ההנהגה הלאומית הפורמלית״.

לדבריו, ״שיטות הפרד ומשול ניכשלו בעבר ואין סיבה לפתח ציפיות חסרות בסיס. השיח עם החברה האזרחית חייב להיות משולב עם מהלך מדיני אסטרטגי מול הגורמים הרשמיים״

ח״כ קסניה סבטלובה, חברת ועדת חוץ וביטחון על תכניתו של ליברמן:״ליברמן שוב מוכיח בתכניתו החדשה שהוא בכלל לא מבין ערבית. במקום להפרד מהפלסטינים ליברמן רק מקרב אותנו למדינה דו לאומית, ולמציאות בה מדינה יהודית ודמוקרטית תהיה חלום רחוק ונגוז״

סבטלובה הוסיפה: ״לאחר רפרטואר בן שנים רבות של התבטאויות מסוכנות, ספק אם יש פלסטינים שרוצים לדבר איתו , אם ברשות הפלסטינית ואם בחברה האזרחית. תכניתו הלא כל כך סודית של ליברמן למיטוט הרשות הפלסטינית מבקשת לחזור על הנסיון הכושל משנות ה-80 - מסלול עוקף פת״ח״.

״אלו צעדים שהוכח מעל לכל ספק כמה הם כושלים, והדבר היחיד שיגרמו, חוץ ממבוכה לישראל, זה זירוז קריסת הרשות הפלסטינית וחזרה לזמנים שבהם ישראל היתה צריכה לתקן עמודי חשמל בחברון, לפנות אשפה בקסבה של שכם, ולרדוף אחרי גנבים בטולכרם. הרבה אמהות ואבות לחיילים ללא ספק יודו לו על כך״, סיכמה סבטלובה.

ח״כ ד״ר נחמן שי: ״ליברמן נוסע במנהרת הזמן לאחור. תכניות גזר ומקל, תכניות בניית מנהיגות חדשה על חשבון הקיימת היו כבר בשנות ה-70 וה-80 וכולן נכשלו. שר הביטחון והממשלה אינם יכולים להתחמק מהפתרון היחיד המקובל על הקהילה הבינלאומית של שתי מדינות לשני עמים ולחתור אליו. תכניתו של שר הביטחון מוליכה אותנו אל מדינה אחת לשני עמים ואל אובדן החלום הציוני״.