נציג שושלת בוש - עו"ד ג'ורג' פרסקוט בוש הגיע היום ג', ביזמת משרד החוץ, מלווה בפמליית אנשי עסקים מטקסס, לביקור במרכז הרפואי זיו בצפת, לאחר שכבר נפגש אתמול עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ישראל התשיעי שמעון פרס

כלים
בתמונה ג'ורג' פרסקוט בוש עם פמליית אנשי עסקים מטקסס בביקורו בביה"ח זיו בצפת. צילום באדיבות המרכז הרפואי זיו
בתמונה ג'ורג' פרסקוט בוש עם פמליית אנשי עסקים מטקסס בביקורו בביה"ח זיו בצפת. צילום באדיבות המרכז הרפואי זיו

גו'רג' פ. בוש מלווה בפמליית אנשי עסקים וחברי ועדת קרקעות מטקסס, ערך ישיבה עם אל"מ (במיל) ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו, שסיפר לו על בית החולים הצפוני בישראל וכן על שלוש שנות הטיפול ההומניטרי ב-650 פצועי המלחמה מסוריה, כולל נשים וילדים.

בוש התרגש מאוד מצילומי הילדים והסיפורים האנושיים והרפואיים שהוצגו בפניו וכן שיבח את מנהל המרכז הרפואי זיו והצוות על הטיפול המסור, שאינו מובן מאליו, בפצועים הסורים, ואף התעניין באופן התארגנות בית החולים לקליטת הסורים, ההיבטים הרפואיים, הכלכליים של הטיפול וכן החזרתם לסוריה. בוש אמר כי הוא נדהם ומודה לצוות הרפואי על הפעילות ההומניטרית המתקיימת במרכז הרפואי זיו.

בוש, אף ערך ביקור במחלקה האורטופדית בקרב הפצועים הסורים, שסיפרו לו על פציעתם והטיפול המסור לו הם זוכים בישראל. פרופ' אלכסנדר לרנר מנהל המחלקה האורטופדית במרכז הרפואי זיו שליווה את הסיור סיפר לגו'רג' פ. בוש על הניתוחים המורכבים הדרושים בטיפול בפציעות המלחמה הקשות, על השיקולים שלא לבצע קטיעות גפיים אלא להתעקש על ניתוחים ברמה גבוהה להשארה וטיפול בגפיים הפצועות, והענקת הטיפול הרפואי המקצועי המרבי לפצועים הסורים.

בוש שמח לפגוש מתמחה אמריקאי חדש במחלקה האורטופדית, מבית חולים יוקרתי במיניסוטה ארה"ב, שהגיע להתמחות במרכז הרפואי זיו. בוש אמר כי יש לחזק את הקשר בין צוותי רפואה בארץ וארה"ב.

בסיום הסיור כתב בוש בספר האורחים של המרכז הרפואי זיו: בשם הנבחרת הטקסנית, אני מבקש להודות לכם על ההזדמנות ללמוד על עבודתכם המופלאה. שלום ולהתראות. גו'רג' פ. בוש, הועדה לקרקעות טקסאס.

מצד המרכז הרפואי זיו בצפת ליוו את הביקור ד"ר סלמאן זרקא – מנהל המרכז הרפואי זיו ופרופ' אלכסנד לרנר – מנהל המחלקה האורטופדית במרכז.

ג'ורג' פרסקוט בוש, עורך דין בן 38 מכהן כנציג הדור השלישי בשושלת, לאחר שנבחר בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית למועמדות על תפקיד הממונה על הקרקעות במדינת טקסס. בוש הוא אחיינו של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש ובנו של ג' ב. בוש, מושל מדינת פלורידה לשעבר. אמו, מהגרת ממקסיקו, תרמה לא מעט לפופולריות שלו בקרב המהגרים הרבים שחיים במדינה הגובלת במקסיקו. בוש מקפיד להתרחק מהתדמית הנוקשה של המפלגה הרפובליקנית כנגד מהגרים לא חוקיים כשאת מרבית נאומיו הוא נושא באנגלית ובספרדית.