תורת הבריאות - כללית ערכה אירוע יום הולדת בריאותי לבני ה-6 העולים לכתה א'

כלים
יום הולדת בריאותי. צילום: דוברות כללית
יום הולדת בריאותי. צילום: דוברות כללית

40 ילדים המטופלים במרפאת כללית בקרית שמואל, הגיעו נרגשים חד עם הוריהם ואחיהם, לפעילות שונה לחלוטין ממה שהם רגילים לפגוש במרפאה. הפעם מצאו מרפאה מקושטת למסיבה ונהנו משפע הפעלות מהנות. תחילה בוצעו מדידות משקל וגובה וכן תועד ביקור אצל רופא שיניים.

לכל ילד הוענקו משחק קלפים של חמודי עם מסרים בריאותיים, מברשת שיניים, טבלה שבועית בנושא צחצוח שיניים ועוד.

בהמשך, סבבו בין תחנות הפעלה והתנסות שונות:

אהובה בן ישי - מנהלת הסיעוד במרכז לבריאות הילד של כללית בקריות, העבירה הפעלה בנושא זהירות בדרכים. הילדים נהנו לחוות את ההמלצות בעזרת ציוד שדימה רחוב, כולל מעבר חציה שנפרש על רצפת המרפאה, עם 'אבני שפה', רמזורים ותמרורים.

הדיאטנית שירי שלו לימדה את הילדים על נושא 'הכריך הבריא' והסבירה להם על תזונה נכונה והכנת כריכים מזינים לביה"ס. על השולחן הוכנו שפע של ירקות, פירות, לחם וממרחים בריאים וכל ילד הכין, בעזרת ההורה, כריך בריא. הילדים נהנו לאכול את מה שהכינו וכך למדו שבריא יכול להיות גם טעים מאד.

ד"ר זיו הרש - מומחה ברפואת ילדים במרפאה דיבר עם הילדים על נושא ההתנהגות הנכונה בשמש והסכנות הרבות, תוך הדגשת הפעולות שיש לנקוט כהגנה. ההדרכה לוותה בפעילות חווייתית, כולל חוברות, פליירים ומדבקות בנושא.

הילדים וגם הוריהם שבו לביתם לאחר שהפנימו מידע חדש וחשוב על אורח חיים בריא. "מנסיוננו," מדגיש צוות כללית "ילדים הם סוכני המידע ושינוי ההתנהגותי החשוב ביותר. כשהמסר מועבר באופן מהנה ותוך השתתפותם הפעילה, הוא גם מופנם. אירועים אלה הם גם הזדמנות לאתר בעיות רפואיות לפני הכניסה לבית הספר ולטפל בהן בעוד מועד."

"מעבר לכך, מצאנו שביקור במרפאה ופעילות מהנה עם הצוות, לא בעת מחלה או בדיקה, יוצרת עבור הילד אסוציאציה חיובית ועל כן הוא ישתף פעולה טוב יותר, גם כשיידרש טיפול, כי המקום והצוות המטפל אינם מהווים איום אלא קשורים בחוויה מהנה." נמסר מכללית.