7 שנים לרצח בברנוער: איילה כץ, אמו של ניר כץ ז"ל: "אני לא מוכנה לתת לרבנים לגזול מאתנו את היהדות ואת האופטימיות.".בטקס שערכו ארגוני ותנועות הנוער מכל הארץ, ציינו משתתפים הערב (מוצ"ש 30.7) בגן מאיר בתל-אביב שבע שנים לרצח המתועב במועדון הנוער הגאה הברנוער, בו נרצחו ניר כץ ז"ל וליז טרובישי ז"ל ונפצעו עוד 11 בני אדם ולציון הרצח של שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה

כלים
הטקס המסורתי לזכר נרצחי הברנוער ניר כץ וליז טרובישי ז"ל ולציון הרצח של שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בירושלים
הטקס המסורתי לזכר נרצחי הברנוער ניר כץ וליז טרובישי ז"ל ולציון הרצח של שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בירושלים

שבע שנים לרצח במועדון הנוער הגאה, "הברנוער" בתל אביב: איגי (ארגון הנוער הגאה), הנוער העובד והלומד, תנועת תרבות וארגוני נוער נוספים מכל הארץ חברו יחד והפיקו את הטקס המסורתי לזכר נרצחי הברנוער ניר כץ וליז טרובישי ז"ל ולציון הרצח של שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה. הטקס מתקיים בצל הפיגוע הרצחני שחוותה הקהילה הגאה בשנה שעברה במצעד בירושלים, אז נרצחה שירה בנקי ז"ל, ולאור ההערות הלהט"בפובויות הרבות שנשמעו לאחרונה מרבנים רבים, שגם חתמו על מכתב ה-300 ויצאו בצורה חריפה נגד הקהילה הגאה.

בין הנואמים בטקס עלתה גם איילה כץ, אמא של ניר כץ ז"ל שנרצח בברנוער.

איילה כץ, אמו של ניר כץ ז"ל: "אתמול עשינו אזכרה לניר בבית העלמין, ואמרתי שם כשאני רואה את החודש האחרון, את ההשתלחות של אותם רבנים, שפותחים פה בצורה שלא מכבדת, קודם כל אותם, ונקרע לי הלב. כי הם פוגעים בעיקר באנשים שנמצאים בקהילות שלהם. אותם אנשים שיושבים אצלם בבית, בישיבה ובכיתה, והם לא רואים כמה הם פוגעים.

ואני לא מוכנה לתת להם לגזול מכל אחד מאתנו לחיות את אורח החיים כפי שהוא רוצה לחיות. לא מוכנה לתת להם לקחת מאתנו את היהדות. כל אחד בדרך שהוא בוחר לבטא אותה. לא מוכנה לתת להם לגזול מאתנו את האופטימיות, שאפשר לחיות כל אחד בדרכו שלו ולא לפגוע באחר וללכת עם האמת שלו בעולם. ומי שיכול לעשות את השינוי הזה ובענק זה בנוער.

אני חושבת שאתם העתיד. אתם אלה שלוקחים קדימה את המקום הערכי. אתם אלה שלוקחים קדימה את אותו מקום שש לא רק את ההכרה והזיכרונות אלא גם את ההסתכלות קדימה והתקווה."

ברק פלג מהנוער העובד והלומד וליאור קזין יעקובסון מאיגי (ברנוער) נאמו את דבר הנוער: "בחודש האחרון היינו עדים לאמירות להט"בפוביות ומסוכנות של אישי ציבור ורבנים, בשם היהדות. להם נאמר בקול ברור – להט"בפוביה, שנאה, גזענות – אינה היהדות. מרכזה של היהדות הוא הרעיון של "ואהבת לרעך כמוך". למוסדות הדתיים אחריות לפעול, לחנך, למנוע רצח, וללמוד מארגונים כמו בת קול וחברותא הנאבקים על דמותה של היהדות, ולהם תפקיד חשוב בקהילה שלנו ובחברה בכלל. יש לזכור כי אנחנו לא עדה. אנו שייכות לכל קהילה וקבוצה – ערביות, אתיופים, מזרחים ואשכנזיות. המאבק לשחרורנו הוא המאבק לשחרור כל בני ובנות האדם. אנו הנוער חיים וחיות בכל הארץ, במרכז ובפריפריה, מתמודדים ומתמודדות עם כל סוגי הלהטבפא"קפוביה, אך אין אנו חלשות. אנו עושים ועושות את השינוי בתנועות ואירגוני הנוער. אנו העתיד ולנו הזכות לשנות את המציאות. אנחנו נפגין ונתכנס, נחנך ונדבר, כדבריו של מרטין בובר "הנוער הוא הסיכוי הנצחי לאושר של האנושות"."