ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות, בראשות ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), סיירה היום (ה') בפרויקט "סלעית – סיוע לנשים במעגל הזנות" ובעמותת "הופכות את היוצרות", בכדי ללמוד על פתרונות קיימים לנשים במעגל הזנות, ולאלו אשר יוצאות ממנו, וכן לפגוש את אותן נשים.

הסיור, בו השתתפו גם ח"כ מירב בן ארי (כולנו) וח״כ יהודה גליק (ליכוד) החל בדירת החירום של סלעית, אשר פועלת 24 שעות ביממה. הדירה מיועדת בעיקר לנשים במעגל הזנות אשר נאלצות לישון ברחוב ומנוצלות בשל כך, כאשר בדירה הן יכולות לישון, לאכול, להתקלח, לקבל סיוע רפואי ועוד.

נעמה זאבי ריבלין, מנהלת הפרויקט, אמרה כי "נשים יכולות להיכנס מתי שיבחרו, וכמו כן אם הן מתקשרות לקו הסיוע של סלעית, מציעים להן להגיע לדירה, ומתקיימים גם סיורים יזומים ברחובות מטעם הפרויקט לאיתור נשים שזקוקות לכך".

הסיור המשיך להוסטל השיקומי של סלעית, אשר משמש בית לנשים אשר יוצאות ממעגל הזנות במשך שנה, ובו הן לוקחות חלק בתהליך עם טיפולים פרטניים וקבוצתיים ורוכשות כישורים ומיומנויות שונים. בהוסטל פגשה הוועדה צעירה וטרנסג'נדרית, אשר שתיהן נמצאות כעת בהוסטל במהלכו של תהליך היציאה ממעגל הזנות, וכן מדריכה בסלעית, הראשונה מבין חמש נשים, אשר סיימו את מסלול השיקום של הפרויקט וחזרו כמדריכות.

שלושת הנשים דיברו על הגורמים שהביאו אותן לזנות, ובראשן היה הצורך באהבה ובתחושת שווי עצמי. השתיים שעדיין נמצאות במהלכו של התהליך אף אמרו כי מדי פעם עדיין, למרות ההבנה שזה נורא, עולים בהם געגועים לתחושות מסוימות מתקופת עיסוקן בזנות, וזה גם הסיבה שאפשר לראות זאת כמחלה או התמכרות.

הסיור הסתיים בסטודיו של עמותת הופכות את היוצרות, בו שמעה הוועדה ממייסדת העמותה לילך צור בן משה ומשתי נשים המטופלות בעמותה, על הפעילות וההעצמה הכלכלית שהכשרות העמותה מעניקות למטופלות. לוועדה הוצג פרויקט ההכשרות בתחום האופנה, אשר חלק מבוגרותיו כבר מוכרות את עיצוביהן, והוועדה שוחחה עם שתיים מן המטופלות אשר הסבירו על חשיבות ההעצמה הכלכלית לתחושתן העצמית.

יו"ר הוועדה, ח"כ לביא, בירכה את סלעית והופכות את היוצרות על פעילותן הברוכה, ואמרה כי תפעל לכך שכל חברות הכנסת יגיעו לישיבת הפתיחה של מושב החורף בבגדים שעוצמו ע"י משתתפות הופכות את היוצרות.

ביום רביעי (27.7.16) תדון ועדת המשנה בממצאי דו"ח מחלקת המדינה האמריקאית לשנת 2016 בנוגע למלחמה בסחר בבני אדם, בו נותרה ישראל פעם נוספת בדרג הראשון של המדינות הלוחמות בסחר.

יו"ר ועדת המשנה, ח"כ לביא אמרה בעקבות הסיור: "אי אפשר לדבר על מיגור הזנות במנותק מנושא השיקום. כל מהלך אכיפתי, כל סגירה של בית בושת או אפילו הפללת צרכנים, ישאירו את המצב בעינו בהיעדר חלופה שיקומית, שתיתן כלים ליום שאחרי. ראינו היום פעילות שכולה מסירות יוצאת דופן של תכניות ופרויקטים המסייעים לנשים משתקמות, אך נדרשת כאן גם הירתמותה של המדינה במשאבים ובמעטפת חקיקתית. סקר מקיף של משרד הרווחה כבר הראה כי 76% מהנשים בתעשייה מעוניינות לצאת ממעגל הזנות, אלא שקשיים כלכליים, חובות מצטברים, פחד או חסמים פסיכולוגיים שונים מונעים זאת מהן. זוהי חובתנו להתגייס ולעזור להם, וכצעד ראשון אני מקווה שוועדת השרים תאמץ ביום ראשון הקרוב את הצעת החוק שלי להבטחת הכנסה לנשים משתקמות מזנות".