חבילות בסיס במחיר השווה לכל כיס: הצעת חוק חדשה מבקשת לקבוע קריטריונים ברורים ומחיר מפוקח על קיטנות, חוגים וצהרונים עירוניים. חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו): "עלינו לאפשר מסגרות חינוכיות בסיסיות במחירים מפוקחים לכולם - קייטנות, צהרונים וחוגים עירוניים. חבילות בסיס עירוניות במחירים מפוקחים יחסכו מאות ואף אלפי שקלים להורים מדי חודש."

חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)
חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו)

הצעת החוק של חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), תעלה ביום ראשון הקרוב לדיון בוועדת השרים לחקיקה. החוק מעניק סמכות לשר הפנים ליצור קריטריונים אחידים לחבילות בסיס במחירים מפוקחים למסגרות חינוכיות בלתי פורמאליות ברשויות המקומיות- צהרונים, וקייטנות. כמו כן, ההצעה מקנה לרשות המקומית סמכות לבחור לפי דרישת הציבור שלושה חוגים בסיסיים מתחומי המדעים, אמנות והספורט בכפוף לפיקוח של שר הפנים. הצעת החוק הזוכה לתמיכה רחבה בקרב חברי כנסת מכל הסיעות, הינה תוספת לחוק פיקוח על מצרכים ושירותים, כאשר מטרתו הינה להילחם ביוקר המחייה ולהקל על הנטל הכלכלי הכבד המונח על כתפי ההורים בגידול ילדיהם.

חה"כ יוליה מלינובסקי: "כאמא לשני ילדים, אני יודעת מקרוב כמה יקר להיות הורה במדינת ישראל. תפיסת החינוך הבלתי פורמלי חייבת להשתנות מתפיסה כלכלית לתפיסה חברתית, כאשר צהרונים, קייטנות וחוגים צריכים להיות שווים ונגישים לכל כיס ולכל משפחה. אלו הם שירותים בסיסיים המגיעים לכל ילד ואין סיבה שהרשויות המקומיות ירוויחו כסף משירותים אלו. המצב כיום הוא שכל רשות מקומית קובעת באופן עצמאי את המחירים לשירותים הללו ומציאות זו גורמת לפערים משמעותיים בין הרשויות המקומיות. יוקר המחייה בישראל מחייב אותנו להקל על האזרחים ולאפשר להם להקנות לילדיהם את המסגרות החינוכיות הבסיסיות והמקובלות במחיר שפוי ומפוקח.

לפי הצעת החוק, חבילות בסיס לחינוך הבלתי פורמלי ברשויות המקומיות- קייטנות וצהרונים יהיו תחת פיקוחו של שר הפנים. שר הפנים יקבע את הקריטריונים לכל שירות ואת מחירי חבילות הבסיס העירוניות, בכפוף לאישור ועדת הפנים. כמו כן, ניתנת סמכות למועצות מקומיות לבחור חוג אחד מכל תחום: מדעים, אמנות וספורט ולפקח על תוכנם ומחירם בכפוף לאישורו של שר הפנים.

הפיקוח יתרום לשקיפות המחירים על השירותים ויסייע למשרד הפנים לקבוע מחיר אחיד לכל שירות. במקרים של בקשות לסבסוד, ניתן יהיה לראות מה מסבסדים. חבילות הבסיס מתייחסות לגילאים 3-10. עם זאת, חבילת הבסיס אינה מגבילה ואינה פוגעת בקייטנות, צהרונים וחוגים אחרים. הורה שמעוניין לשלוח את ילדיו למסגרות פרטיות או ציבוריות אחרות, כפי שנהוג היום, יוכל לעשות זאת.