במועצה האזורית זבולון, ממשיכים לפעול נגד יישומה של התכנית של הועדה למתחמים מועדפים לדיור - הותמ"ל, שתנגוס קרקעות הישובים כפר ביאליק, רמת יוחנן, אושה ו"שטחי ההשבה" של כפר המכבי ואושה, בסדר גודל של כ-6,500 דונם! השבוע התקיימה פגישה בנושא בין ראש המועצה דב ישורון ושר האוצר וראש קבינט הדיור בממשלה משה כחלון

כלים

נגד נגיסת קרקעות. המאבק של המועצה האזורית זבולון נגד יישומה של התכנית של הועדה למתחמים מועדפים לדיור - הותמ"ל עלה שלב, כאשר ראש המועצה האזורית זבולון דב ישורון, העומד בראש מטה המאבק, נפגש עם שר האוצר וראש קבינט הדיור משה כחלון. בפגישה נטלו חלק גם מהנדס הוועדה המקומית לתכנון ובנייה במועצה רן ברוקנר וחברי מליאת המועצה האזורית זבולון ידיד כהן מכפר ביאליק ויורם יבור מרמת יוחנן.

כידוע, במועצה האזורית זבולון פועלים נגד יישומה של התכנית של הועדה למתחמים מועדפים לדיור - הותמ"ל, שהינה גוף סטטוטורי בראשות מנכ"ל משרד הפנים עם סמכויות מקבילות למועצה הארצית לתכנון ובניה, שגיבשה תכנית להרחבת קרית אתא מצפון ומדרום תחת הכותרת ה"מענה להוזלת עלויות הדיור" שתוביל לנגיסת קרקעות הישובים כפר ביאליק, רמת יוחנן, אושה ו"שטחי ההשבה" של כפר המכבי ואושה, בסדר גודל של כ-6,500 דונם!

ראש המועצה האזורית זבולון דב ישורון, הציג בפני השר כחלון את 13 יישובי המועצה וסקר את התכניות המוצעות והמתוכננות העלולות לגרום לפגיעה קשה ובלתי הפיכה בצביון החקלאי של יישובי המועצה ובהם כאמור כפר ביאליק, כפר המכבי, רמת יוחנן, אושה ותוביל לחיסול החקלאות ולקריסת מקורות ההכנסה של התושבים

עוד הדגיש דב ישורון בפני השר משה כחלון כי, "בטרם מחסלים שטחים חקלאיים ופתוחים, יש למצות עתודות קרע בתוך הערים הסמוכות למועצה ולא בשטחים החקלאיים המהווים טווח ומרחב פתוח, העוטפים את העיר". כמו כן, אמר, כי," יש לפעול לדחיית הפיכת הריאה הירוקה לגוש בטון ואספלט בראש ובראשונה, כי אין כל הצדקה לכך".

חברי מליאת המועצה האזורית זבולון ידיד כהן מכפר ביאליק ויורם יבור מרמת יוחנן, שהשתתפו בפגישה הציגו בפני השר משה כחלון את המצוקה שבה הם נתונים בעקבות הכוונה להפקיע את השטחים החקלאים שבבעלותם והמהווים את מקור פרנסתם כחקלאים, כאשר, ידיד כהן סקר את ההשלכות שעלולות להיווצר בעתיד על כל שטחי המועצה כתוצאה מהפקעת שטחי כפר ביאליק.

ראש המועצה דב ישורון, ציין כי, "אותה החלטה של הממשלה להקים ותמ"ל מתירה ומהירה היא מוטעית, בשל העובדה שהיא מתבססת על כך שהמדובר בשטחי השבה ואין זה כך".

דב ישורון וחברי מליאת המועצה האזורית זבולון ידיד כהן מכפר ביאליק ויורם יבור מרמת יוחנן, הביעו תקווה בסיום הפגישה עם שר האוצר וראש קבינט הדיור משה כחלון, כי המאבק יישא פרי והמועצה תצליח למזער את הנזקים הן בצמצום שטחה של המועצה באלפי דונמים והן בפגיעה בפרנסתם של מאות משפחות המתקיימות מחקלאות.