התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מציגה עונה חדשה ומפתיעה: אחינועם ניני בביצוע קלאסיקות מהשירה הערבית, מלכת השירה העממית המרוקאית ריימונד אבקסיס על במה אחת עם העיתונאית שרה ב"ק, הפייטנית בת ה-16 שיר יפרח בקונצרט עם רבקה זהר, לירון לב והפייטן ליאור אלמליח, זיו יחזקאל כוכב השירה הערבית הקלאסית עם הפייטן בנימין בוזגלו ועם מקהלת הנשים היהודית – ערבית 'ראנה', מקהלת החזנות 'קולות מן השמים' יחד עם פייטני התזמורת בקונצרט מקהלות של חזנות ופייטנות יחדיו, ועוד עשרות סולנים ונגנים מהארץ, העולם ומרוקו

כלים
אחינועם ניני. צילום: רונן אקרמן
אחינועם ניני. צילום: רונן אקרמן

התזמורת האנדלוסית אשדוד מציגה עונה חדשה ומסקרנת של קונצרטים המשלבים דיאלוג בין המוסיקה האנדלוסית לסגנונות מוסיקליים אחרים ובהם: המוסיקה הישראלית, הזמר העברי, המוסיקה הערבית הקלאסית, החזנות והשירה היהודית בבתי הכנסת והשירה הנשית האנדלוסית המרוקאית.

בעונה הקרובה תעניק התזמורת "במה ראשונה" לסולנים ונגנים צעירים, ביניהם פייטנית צעירה בת 16 שיר יפרח ונגן הקמנג'ה של התזמורת משה ברששת, בצעדיו הראשונים כפייטן.

מנכ"ל התזמורת האנדלוסית, יעקב בן סימון: " אנחנו מציגים לקהל תכנית עשירה ואמיצה של הפקות מקוריות רבות משתתפים, עם חשיבה רבה על תוכן. תוכניות המקפידות על נאמנות למסורת המוסיקלית האנדלוסית ובמקביל מקיימות דיאלוג עם מסורות מוסיקליות המשפיעות ומתכתבות איתנו במרחב בו אנו חיים. בנוסף, בחרנו השנה גם לתת במה לסולנים ונגנים צעירים בכוונה לקדם את דור האמנים הבא של המוסיקה האנדלוסית.

היכולת להוביל את התזמורת להצלחות רבות אינה דבר של מה בכך והודות לצוות נפלא וסביבת עבודת יצירתית. בשנה זו העיר אשדוד, ביתה ומקום הולדתה של התזמורת חוגגת 60, וזו הזדמנות שלנו להוקיר למייסדי התזמורת ולעיר אשדוד והעומדים בראשה, תודה - על בית נפלא".

בתכנית:

"מה אברך"

קונצרט פתיחה חגיגי אשר יפגיש על במה אחת את הקולות של עולם הפיוט והזמר העברי: הפייטן ליאור אלמליח, יליד קרית שמונה שהפך לאחד הסולנים הבכירים והמובילים של המוסיקה האנדלוסית בשיתוף פעולה עם הזמרת רבקה זהר והזמר והמלחין לירון לב.

הפייטנית הצעירה שיר יפרח (16) והפסנתרן אוריין שוקרון (פסנתרן ומעבד של החזן הראשי לצה"ל) – לוקחים גם הם חלק בקונצרט הפתיחה במסגרת פרויקט "במה ראשונה".

סולנים: ליאור אלמליח, רבקה זוהר ולירון לב, שיר יפרח.

פסנתר: אוריין שוקרון.

מנצחת: סיון אלבו-בן חור.

"בין ערב למע'רב"

קונצרט זה מביא אל הבמה יצירות מוסיקליות מארצות ערב ומארצות צפון אפריקה (המגרב), שיצרו שתי מסורות מוסיקליות המשפיעות זו על זו:

בנימין בוזגלו – סולן בולט ומוערך בתזמורת, השולט היטב ברזי המוסיקה האנדלוסית והשע'בית (העממית) לצד זיו יחזקאל (30, יליד ישראל), כוכב בשירה הערבית הקלאסית, דובר ערבית, נגן עוד וכינור, אשר מבצע את המוסיקה הערבית הקלאסית על בוריה.

נארח לראשונה את הזמרת אחינועם ניני שתשיר במיוחד לתוכנית זו מהשירה הערבית הקלאסית.

מקהלת הנשים היהודית-ערבית, 'ראנה' מיפו - הכוללת 20 נשים יהודיות, נוצריות ומוסלמיות - לוקחת גם היא חלק בקונצרט.

סולנים: בנימין בוזגלו, זיו יחזקאל, אחינועם ניני, מקהלת ראנה.

מנצח: תייסיר אליאס.

"שובי בת ירושלים"

בקונצרט זה התזמורת האנדלוסית משתפת פעולה עם מקהלת 'קולות מן השמים' לציון שנת היובל לאחדות ירושלים. הקונצרט נוגע בכמיהה הנצחית המלווה את העם היהודי ובאה לידי ביטוי בתפילה ובשירה.

על הבמה ייפגשו עשרות חברי המקהלה מבוגרים וילדים עם פייטנים וחזנים:

פייטני התזמורת: מימון (מני) כהן, אליה מויאל. משה ברששת

מעולם החזנות תתארח מקהלת החזנות 'קולות מן השמים' והחזנים משה פישל, שמחה הלפגוט. המקהלה נחשבת לאחת ממקהלת התפילות הטובות בעולם בניהולו וייסודו של רפי ביטון, ילד הפלא שעשה דרכו אל עולם הניצוח ואף ייסד בית ספר מוביל לחזנות.

סולנים: מקהלת 'קולות מן השמים' יחד עם הפייטנים מימון (מני) כהן, אליה מויאל, משה ברששת והחזנים משה פישל ושמחה הלפגוט.

מנצח: רפי ביטון.

יַָא בְּינְת בְּלָאדִי

קונצרט סיום עונה : יַָא בְּינְת בְּלָאדִי (הו בת ארצי ). מביא אל הבמה את כוחה ועושרה של השירה הנשית, שלה מקום חשוב במסורת הצפון אפריקאית, בעברית וערבית כאחד. הזמרת ריימונד אבקסיס, מלכת השירה העממית המרוקאית שתשתף פעולה עם זמרות אורחות ממרוקו וישראל ובהן באופן מסקרן ומפתיע, אשת התקשורת שרה ב"ק, אשר תנחה את הקונצרט ואף תשיר.

סולנים: ריימונד אבקסיס, שרה ב"ק, זמרות אורחות ממרוקו.

מנצחת: סיון אלבו-בן חור.

הקונצרטים יועלו בכל רחבי הארץ:

אשדוד, תל אביב, ירושלים, באר שבע, רעננה וקרית מוצקין.

הקונצרט הראשון לעונה "מה אברך" יתקיים ב-14 בנובמבר במשכן לאמנויות הבמה באשדוד.