פסטיבל כדורים פורחים בינלאומי בגלבוע: כ-16 כדורים פורחים בשלל צבעים וצורות מרחבי הארץ והעולם; צניחה חופשית מכדור פורח בגובה 6000 רגל; מופע קרקס אווירי עם אקרובטיקה ולהטוטים בשמיים; מטסי אולטרה לייט, מופעים והפעלות לילדים

פסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי בגלבוע
פסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי בגלבוע

פסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי התקיים בסוף השבוע בגלבוע, בגן הלאומי מעיין- חרוד. זו השנה השישית לפסטיבל, והוא אירוע השיא לפעילות האקסטרים המאפיינת את מוא"ז הגלבוע, לאורך כל השנה. השנה הוקדם הפסטיבל לימי חופשת הקיץ על מנת להפוך אותו לנגיש יותר ועונה לצרכי המשפחות. עובד נור, ראש המועצה: "הגלבוע הוא הבית הטבעי לפעילות אתגרית ולא סתם התפתחה כאן תעופת הבלונים פורחים. הפסטיבל הוא חוויה ייחודית וחגיגה משפחתית מסעירה עם שלל פעילויות ומופעים".

במהלך ימי הפסטיבל הגיעו כ-7000 משתתפים על מנת לצפות כיצד 16 כדורים פורחים מרהיבים מכסים את שמי הגלבוע. לפסטיבל הגיעו טייסי כדורים פורחים וצנחנים מקצועיים מרחבי העולם, שחברו לטייסים מקומיים למטס שצבע את הגלבוע.

השנה נשבר שיא של צניחה מגובה נמוך כאשר 2 צנחני BASEJUMPING שהגיעו במיוחד מהולנד קבעו שיא של צניחה מגובה נמוך מכדור פורח מגובה של 120 מטר בלבד! ביום חמישי בערב התקיים מופע עוצמתי המשלב להטוטנים, אקרובטים, מוזיקה חיה ואלמנטים של אור. בהנהלת הפסטיבל ביקשו להודות לאלפי המשתתפים שבאו ליהנות בגלבוע, וגילו אורך רוח וסבלנות לנוכח שינוים בתכנית המקורית, עקב משטר הרוחות.

האירוע בגלבוע כלל גם מגוון פעילויות לכל המשפחה: מתקני שעשועים, מתנפחים כולל מגלשות מים, בריכות שכשוך ודמויות רחוב ששעשעו את הילדים, דוכני יצירה, ריקודי עם, שירה בציבור, מופע קרקס אווירי, מופע זיקוקים ענק, מטסים של אולטרה לייט, ועוד. השנה לראשונה ניתן ביטוי לפעילות מקומית והפסטיבל כלל פעילות חץ וקשת של "קשתות גדעון", ודוכן של בית שטרומן המאופיין בעולמות התוכן של הגלבוע.