עצמה נשית – הפסנתרנית אליסו וירסלאדזה והזמרת אביטל דרי חוברות לקונצרט סיום העונה של התזמורת הקאמרית הישראלית. 19-21 ביולי – מוזיאון ת"א לאמנות ומרכז אלמא בזכרון יעקב

כלים
הפסנתרנית הגאורגית המפורסמת אליסו וירסלאדזה
הפסנתרנית הגאורגית המפורסמת אליסו וירסלאדזה

לקונצרט סיום העונה של התזמורת הקאמרית הישראלית תגיע הפסנתרנית הגאורגית המפורסמת אליסו וירסלאדזה לביצוע הקונצ'רטו בלה מינור לפסנתר מאת שומאן. זמרת המצו-סופרן אביטל דרי תבצע את יצירתו האקספרסיבית של יוסף ברדנשווילי "כמיהה". עונת הקונצרטים הבאה של התזמורת הקאמרית הישראלית, תחת הכותרת "צבעים שכדאי לשמוע" תחל ב-13 לספטמבר עם המיסה הגדולה של באך.

הסדרה הקלאסית – קונצרט מס' 10 - עצמה נשית

אריאל צוקרמן, מנצח; אליסו וירסלאדזה, פסנתר; אביטל דרי – מצו-סופרן

בתכנית:

קרל פיליפ עמנואל באך - סימפוניה בפה מז'ור (Wq. 183/3) H.655

רוברט שומאן - קונצ'רטו ב-לה מינור לפסנתר ולתזמורת, אופוס 54

יוסף ברדנשווילי – כמיהה

פליקס מנדלסון - סימפוניה מס' 4 בלה מינור, אופ' 90, "האיטלקית"

ימים ג', ד' 19-20 ליולי 2016 בשעה 20:30 - מוזיאון ת"א לאמנות, אולם רקאנטי

יום ה' 21 ליולי 2016 בשעה 21:00 - מלון אלמא, זכרון יעקב

מחירים: 175 ₪ - רגיל, 130 ₪ - גמלאי, 87 ₪ - סטודנט. לרכישת כרטיסים: 03-5188845

אליסו וירסלדזה, פסנתר, נולדה בגאורגיה למשפחה מוסיקלית. החלה את לימודי הפסנתר אצל סבתה, פרופ` אנסטסיה וירסלדזה. עברה למוסקבה ובגיל 20 זכתה בפרס בתחרות היוקרתית ע"ש צ`ייקובסקי. בגיל 24 זכתה בתחרות שומאן, שהתקיימה בצוויקאו גרמניה. וירסלדזה מכהנת כפרופסור בקונסרבטוריון של מוסקבה ובבית הספר הגבוה למוסיקה במינכן ומוזמנת תדיר לשפוט בתחרויות בינלאומיות. הרפרטואר הקרוב ללבה הוא של מלחינים מהמאות ה-18 וה-19, אך היא מרבה לנגן גם יצירות שלמלחינים רוסים בני זמננו. מופיעה באופן קבוע בערים הגדולות באירופה ועם התזמורות החשובות באירופה וברוסיה, וקיימה סיורי קונצרטים בצפון אמריקה ובדרום אמריקה.

אביטל דרי, מצו-סופרן, היא בוגרת האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בכיתת מרינה לויט. הופיעה בין היתר עם תזמורת ומקהלת פסטיבל שלזוויג-הולשטיין בגרמניה בניצוחו של כריסטוף אשנבאך, עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של זובין מהטה, וכן עם תזמורות רבות אחרות. זכתה במקום ראשון בתחרות שירה עם תזמורת האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים לשנת 2009. בנוסף, זכתה במלגות מטעם קרן התרבות אמריקה ישראל ובמלגה ללימודי השפה הגרמנית בזלצבורג מטעם המרכז ללימודי אוסטריה באוניברסיטה העברית. ב2011 זכתה להופיע בקונצרט גאלה בסטודיו של האופרה Bastille בפריז מטעם המרכז הצרפתי לקידום אופראי. במקביל לפעילות המוזיקלית, אביטל היא דוקטורנטית לפיסיקה במכון ויצמן למדע.