השבוע יכנס לתוקף חוק "הסדר התדיינות בסכסוכי משפחה" החדש. ספר חדש שיוצא השבוע בא לשפוך אור על החוק ומשמעותיו: "להתגרש בשלום - המדריך המלא לגישור בהליך גירושין", מאת נדב נישרי, מומחה בגישור גירושין ואחד מהמגשרים המובילים בישראל

עטיפת הספר "להתגרש בשלום - המדריך המלא לגישור בהליך גירושין" בהוצאת סטימצקי
עטיפת הספר "להתגרש בשלום - המדריך המלא לגישור בהליך גירושין" בהוצאת סטימצקי

ביום ראשון הקרוב (17.7.16) יכנס לתוקף חוק "הסדר התדיינות בסכסוכי משפחה" החדש. לאחר כניסת החוק לא יוכלו עוד זוגות מתגרשים להתחיל את הליך הגירושין בצעדים משפטיים אלימים (כגון הגשת כתבי טענות), אלא יידרשו לשבת יחדיו ובצורה של דיאלוג לנסות ולהגיע בשלב הראשון להסכמות.

עד כה היה נהוג להתחיל הליכי גירושין באופן חד צדדי אשר מייצר כעס, פחד, חוסר ודאות, חוסר אמון ומשבר רגשי העלול להוביל לדיכאון ולפוסט טראומה להורים המתגרשים ולילדיהם. לאחר כניסת החוק לתוקף יימנעו פגיעות נפשיות גדולות במשפחות מתגרשות מאחר והשלב הראשון יהיה שלב מעין טיפולי ולא משפטי. הנושא יעוגן כאמור במסגרת החוק שיכנס לתוקפו במהלך השבוע הקרוב.

מדובר במהפכה של ממש בכל ההתייחסות לנושא הגירושין בארץ.

ישנם הרבה מתנגדים לחוק (בעיקר עורכי הדין לענייני משפחה שכנראה יפסידו כמות לקוחות לא מבוטלת) וישנם רבים עוד יותר שאר תומכים בחוק, אולם קולם לא ממש נשמע עד כה.

מסיבות שאינן ברורות לחלוטין, החוק לא מוסבר ומפורש באופן בהיר, כך שזוגות רבים שנמצאים בהליכי גירושין אינם מודעים למשמעויות שלו ולהשפעותיו. לכן ישנה חשיבות גדולה להסביר ולהכיר את החוק.

השבוע יוצא ספרו הראשון של נדב נישרי :"להתגרש בשלום – המדריך המלא לגישור בהליך גירושין" בהוצאת סטימצקי.

נדב נישרי הוא מומחה בגישור גירושין ואחד מהמגשרים המובילים בישראל. מאחוריו מאות הסכמי גירושין ושנים רבות של ניסיון שהובילו בדרך הנכונה משפחות לסיים את הליך הגירושים בצורה נאותה שחסכה צער וכאב רב למעורבים. בנוסף נישרי הוא גם מרצה בנושאי גישור וניהול מו"מ משותף ומדריך מגשרים חדשים, משפטן בעל תואר ראשון במשפטים וחבר לשכת המגשרים בישראל.

בספר "להתגרש בשלום" פורש נישרי בפני הקורא, תמונה מלאה בנוגע להליכי גירושין שאינם מלחמתיים ומשרטט מסלולים אפשריים לגירושין חסכוניים כלכלית ושנעשים במינימום נזקים נפשיים ורגשיים להורים המתגרשים, לילדיהם ולסובבים אותם. אני בטוח שכל מי שנמצא לפני או במהלך הליך גירושין ויקרא את הספר, יצליח להשיג את האינטרסים החשובים לו ביותר בהליך הגירושין וזאת לא על חשבון הצד השני.

העולם בו עוסק נדב הוא עולם בו לצד כאב גדול הפוקד את בני המשפחה בזמן גירושין, ניתן לייצר פתרונות שמאפשרים לבני המשפחה לעמוד על הרגליים ולצאת בשלום מהגירושין. הדרייב של נדב לפעול ולהציל משפחות בהליכי גירושין מדהים. מדובר על אדם שעושה ימים כלילות במטרה למנוע סבל מאנשים שנמצאים במשבר הגדול בחייהם. הספר הוא הדרך של נדב לתת את הידע החשוב לכל מי שרק זקוק לו.

חלק משמעותי בספר עוסק בחוק החדש שיכנס לתוקפו בשבוע הבא. בספר מסביר נדב את משמעות החוק ואת עיקריו ועוזר לקוראים להתכונן כראוי לכניסתו לתוקף.

מטבעם, הליכי גירושין גורמים לקשיים ריגשיים ומעשיים רבים. במסגרת גישור גירושין עולים על שולחן הגישור כל הנושאים, על כל מורכבותם, בדיאלוג חיובי ופתוח. בספר הדרכה זה, הראשון מסוגו בישראל, נדב נישרי מעניק לקוראיו כלים וידע שיאפשרו להם לעבור את הליך הגירושין בדרך הקצרה, הקלה, והיעילה ביותר, תוך דאגה למינימום נזקים לילדים, להורים, ולתקציב השוטף. המדריך מיועד לכל מי שנמצא לפני, במהלך ואחרי הליכי גירושין, ורוצה להגיע להסכם הטוב ביותר, עבורו ועבור ילדיו. גם מגשרים פעילים ובעלי מקצועות דומים ימצאו במדריך מידע וכלים שיעזרו להם בעבודת הקודש של ליווי ועזרה לזוגות מתגרשים.

להתגרש בשלום

המדריך המלא לגישור בהליך גירושין

מאת: נדב נישרי, מומחה בגישור גירושין ואחד מהמגשרים המובילים בישראל

הוצאת סטימצקי, כריכה רכה, 128 עמ', מחיר: 69 ₪

להשיג ברשתות ובחנויות הספרים