לא פעם אנחנו יכולים לראות בסדרות ובסרטים אמריקאיים, כיצד הגברים לובשים חליפות כבדות, 3 חלקים גם בימים שנראים חמים מאוד. זו המסורת האמריקאית, לפחות ברוב המדינות בארה"ב. זה לא מקובל שעובדים יגיעו לעבודה עם ג'ינס וזה לא מקובל שגברים יתחתנו עם חליפות אלגנט פשוטות, זו חייבת להיות חליפה עם עניבה.

כלים

לא צריך לחיות בישראל הרבה זמן בשביל להבין שכאן הנורמה היא מעט שונה. זה לא בהכרח נפוץ שגברים ילבשו חליפות, אלא אם כן הם בתפקידים רשמיים או עובדים בתחומים שדורשים זאת, גם אז, לא פעם, אנחנו נגלה שמרבית הגברים מעדיפים ללבוש בגדים אחרים, יותר נוחים, יותר מאווררים, הרבה יותר קיציים. זה נכון לא רק לגבי עבודות ותפקידים שונים, זה נכון גם לגבי חתונות.

אם בעבר היה נהוג שגברים ילבשו חליפות על כל המשתמע מכך, הרי שכיום אפשר למצוא לא מעט חליפות חתן הרבה יותר פשוטות, קלילות, כאלה שיכולות להתאים לאירועים בתנאים שונים, בפרט אירועים שנערכים בימי יוני-יולי-אוגוסט, אז השמש בשיאה והלחות משתוללת, ובוודאי כשמדובר באירוע שנערך בגן אירועים שאיננו מקורה ואין בו מיזוג אוויר.

השאלה היא, אילו חליפות חתן יכולות להתאים לאירוע קייצי מבלי לגרום אי נוחות לאורחים ובפרט להורי הכלה ולכלה עצמה, כלומר מבלי לתהות על בחירתכם. הרי לא תרצו להגיע לחתונה שלכם עם בגדים לא רשמיים עד כדי כך שיחשבו שאתם מזלזלים באירוע, ומצד שני, גם לא תרצו להיות בתוך חליפה ולהרגיש אי נוחות ומחנק.

כיצד בוחרים חליפות חתן בקיץ

תחילה נרגיע אתכם, יש לא מעט חליפות חתן שמתאימות לקיץ, מדובר על חליפות בשלל צבעים, והיופי בחליפות אלו שניתן לבצע התאמה של מספר צבעים מבגדים שונים. כלומר ניתן לרכוש מכנס בצבע אחד, ולשלב אותו עם ז'קט מחליפה אחרת. הכל כמובן בתנאי שיש התאמה מלאה עד סבירה של צבעים ואין תחושה של קרקס צבעוני בעיניים.

הבחירה הקלאסית היא של מכנס אלגנט כהה עם חולצה בהירה יותר, מכופתרת, כשעליה אפשר לשים ז'קט קליל. זה לא חייב להיות ז'קט ארוך חורפי, אפשר לבחור גם בז'קט כותנה קליל שניתן להוריד אותו אחרי הטקס.

ניתן גם לבחור חליפה קיציית ארוכה אך מבחינת סוג בד מאוורר, ובכל זאת שהחליפה לא תהיה רשמית, כלומר לא בסגנון של חליפת עסקים כמו שאנחנו מכירים עם עניבה, אלא חליפה 3 חלקים, מכנס, חולצה מכופתרת וז'קט. צריך לציין, חתונת צהריים נחשבת בדרך כלל אירוע פחות רשמי מחתונת ערב ולכן אפשר גם לבחור צבעים שהם פחות שגרתיים, כחול, סגול, חום, בז', צבעים שנראים טוב בעין ולא גורמים אי נוחות אך מצד שני הם גם לא רשמיים, שמרניים שמשדרים כבדות בעין ובתחושה. כך יש יותר סיכוי לשלב משהו שהוא גם נוח וגם אישי.