באיגוד ערים כינרת ורשות הכינרת נערכים לקראת סוף השבוע הקרוב, בו צפויים לפקוד את חופי הכינרת נופשים רבים במיוחד לציון העיד אל פיטר. החל מיום חמישי, 7.7 יצוינו המוסלמים את העיד אל פיטר המסמל את סוף ימי הרמדן, לרגל החג צפויים אלפים לפקוד את חופי הרשות סביב לאגם הלאומי. ראוי לציין כי בסוף השבוע האחרון מסביב לכינרת נפשו כ12,000 נופשים

נופשים בכינרת.  צילום: רשות הכינרת
נופשים בכינרת. צילום: רשות הכינרת

בדומה לחגים השונים של כלל המגזרים בישראל, נערכו באיגוד ערים כינרת ורשות הכינרת לקראת החג מבעוד מועד בכמה מישורים: החל מיום חמישי יתוגברו שירותי ההצלה ב-15 חופי האיגוד עד השעה 19:00 ויינתנו שירותי עזרה ראשונה סביב השעון. בחופים יסיירו צוותים מתוגברים שלמסבירנים/ נאמני כינרת שיסבירו לציבור הנופשים את חשיבות השמירה על ניקיון המים וחופים, כמו כן הקפדה על כניסה למים רק בשעות פיקוח שירותי ההצלה. בנוסף מציינים באיגוד ערים כינרת כי גם צוותי הניקיון והאבטחה תוגברו .

ראוי לציין כי החופים צאלון, מפרץ אמנון, גופרה, חוקוק צפון, צינברי ברניקי ושקמים הינם חופים שקטים אשר בהם אסורה השמעת מוסיקה במשך כל שעות היממה.

על פי תחזיות מזג האוויר במהלך סוף השבוע הטמפרטורות צפויות להיות גבוהות במיוחד והציבור מתבקש להקפיד על שתייה מרובה וחבישת כובע בזמן השהייה בשמש.

דנה בכר מנהלת אגף מנהלת הכינרת אומרת: "בדומה להערכות שאנו מקיימים לפני כל חג ,נערכנו מבעוד מועד לקראת סוף השבוע הקרוב בו יצוין העיד אל פיטר והחלטנו לתגבר את שעות הפעילות של שירותי ההצלה וכן את צוותי ההסברה והניקיון בחופים. אנו מבקשים מציבור הנופשים לשמור על הניקיון ולהקפיד על רחצה רק בחופים עם שירותי הצלה. אנו מבקשים מההורים להקפיד על השגחה פעילה על הילדים במים ומחוצה להם, שתייה מרובה ושמירה על הניקיון והסדר כך שכולם יוכלו ליהנות יחדיו. אנו מאחלים לבני העדה המוסלמית חג שמח".