טקס סיום מרגש של מתנדבי ITF בית שאן לשנת 2015-2016 המחיש לכל הנוכחים בו את קסמו ואת ייחודו. דורית נתן-לביא, מנהלת השותפות "הכנסת האורחים שלה זוכיםהעמיתים מדי שנה מתושבי בית שאן מוכיחה כמה מתאים לבית שאן לקבל את הפרוייקט המדהים הזה, שבימים אלה מסתיימת השנה השלישית וכבר נפתחת השנה הרביעית"

כלים
 'מסע' - עמיתי ההוראה האמריקאים המתנדבים במערכת החינוך בבית שאן
'מסע' - עמיתי ההוראה האמריקאים המתנדבים במערכת החינוך בבית שאן

בשבוע שעבר התקיים טקס סיום 'מסע' עמיתי הוראה האמריקאים בבית שאן. בטקס הסיום בית שאן לשנת 2015-2016 נכחו העמיתים, ראש העיר רפאל בן שטרית, מנהל מחלקת חינוך מנשה מוסאי, מורות לאנגלית, מנהלי בתי הספר, נציגי תכנית מסע, עובדי שותפות בית שאן, משפחות מארחות וחברים.

רכזת התוכנית אביבה גרפינקל ציינה כי המעמד מציין את סיומה של תקופה אשר החלה לפני 10 חודשים, ביום בו קהילת בית שאן קיבלה באהבה גדולה את המתנדבים מארה"ב.

לדברי גרפינקל, עשרת החודשים האחרונים, שבהם התנדבו עמיתי ההוראה בתוכנית מסע, היו מגוונים מכל ההיבטים. למרות האתגרים שכללו בין היתר את מגבלת השפה, השוני בתרבות וחוסר יחסי בניסיון בהוראה – ארבעת העמיתים; ג'סיקה אוונס, ג'ייק אנסל, איאן מוסלין וג'ו קליימן- התייצבו בכל יום בבתי הספר היסודיים בעיר ותרמו מיכולתם ומכישוריהם בלימוד אנגלית לילדי בית שאן.

בכל בתי הספר ניכרה אהבתם של הילדים שאהבו לשהות במחיצת העמיתים- גם בשעות הלימודים וגם בשעות אחר הצהריים ובשבתות, שבהן בהם הזמינו חלק מהתלמידים את המתנדבים לבתיהם. הכנסת האורחים לה זכו המתנדבים מקהילת בית שאן ומהמשפחות המארחות מוכיחה כמה מתאים לבית שאן לקבל את הפרוייקט המדהים הזה, שבימים אלה מסתיימת השנה השלישית וכבר נפתחת השנה הרביעית.

בדבריו בטקס ציין ראש העיר רפאל בן שטרית את עבודתם הרבה של העמיתים ואת תרומתם לעיר. "בשמי ובשם תושבי העיר, בשמה של מערכת החינוך, אני רוצה להודות לכם מתנדבים ומתנדבות יקרים על שנה נפלאה, שנה של התנדבות ונתינה. אני בטוח שגם בשנים הבאות נמשיך את התכנית הזאת, נקדם ונפתח אותה עוד שנים ארוכות", אמר.

דורית נתן-לביא, מנהלת השותפות, ציינה לשבח את פעילותם המשותפת של העמיתים ושל השותפות במשך השנה, שכללה, בין היתר, שיתוף פעולה עם "פותחים עתיד" בבית ספר גלבוע, וקורס אנגליאדה- קורס לימוד אנגלית למבוגרים שאותו העבירו העמיתיםבבית השותפות.

בטקס הסיום הודתה מנהלת השותפות לגופים השותפים ליוזמה: למסע, ולמסע-טללים- על הפעלת התוכנית, על התמיכה; לעירייה ובפרט לראש העיר רפאל בן שטרית ולמנשה מוסאי, מנהל מחלקת חינוך, על תמיכתם הענקית בתוכנית; לשותפות קליבלנד בית שאן- לכל הצוות המדהים שיש בארץ ובקליבלנד, לבתי הספר בעיר- למנהלים ולמורות לאנגלית, למשפחות המארחות- משפחת נאמני, משפחת לוי, משפחת אברהם, משפחת אליהו ומשפחת ולינעמת.