מהלך דרמטי להעלאת הקצבאות לילדים החולים במחלות קשות מגיע לאישור: בעקבות דיונים שהתקיימו בחודשים האחרונים בוועדה לזכויות הילד, בראשה עומדת ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו), בהם עלתה מצוקת ההורים לילדים החולים במחלות קשות, הסתיים הבוקר תהליך כתיבת המסמך לשינוי התקנות הקיימות, אשר יעלה לאישור בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות ביום שני הקרוב.

כלים
ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד
ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד

לפי המסמך, תאושר הגדלת קצבת הנכות מ-100% (2561 ₪ בחודש) ל-188% (4487 ₪) לילדים החולים במחלות קשות ונזקקים לטיפולים כמו דיאליזה וכימותרפיה מספר פעמים בשבוע, או הזקוקים לאשפוז 3 פעמים בשבוע לפחות. עד היום רק ילדים מעל גיל 3 יכלו לקבל קצבה מוגדלת של 188% והתקנה החדשה מבקשת להרחיב קצבה זו גם לילדים מתחת לגיל3.

התקנה החדשה תקבע כי הגדלת הקצבה תינתן לילד שבשל טיפול רפואי קבוע הניתן לו בבית חולים, נבצר ממנו, על פי הוראת רופא, להגיע למסגרת החינוכית או הטיפולית המקובלת בקרב בני גילו, במרבית ימות השבוע, למשך שלושה חודשים רצופים לפחות, והורהו או מי שמקבל גמלה בעדו נמצא עמו ונוטל חלק בטיפול בו, וברוב המוחלט של המקרים אף נאלץ לעזוב את מקום עבודתו.

יש לציין כי מדובר בקבוצה של כ-550 ילדים, ביניהם ילדים הזקוקים לדיאליזה 3 פעמים בשבוע לפחות, ילדים עם גידולים ממאירים בטיפולי כימותרפיה וילדים באשפוזי יום למשך חצי שנה לפחות. המהלך התאפשר אחרי שח"כ שאשא-ביטון קידמה אותו מול הגורמים המקצועיים, ששקדו על הנושא בחודשים האחרונים, ופועלת לאישור התקציב, שעלותו נאמדת ב-12.7 מיליון ₪, מול משרד האוצר.

ח״כ שאשא-ביטון מסרה: "הגדלת קצבת הנכות ל-188% תסייע להורים מבחינה כלכלית ותמנע את ההידרדרות הכלכלית של המשפחה, שמתמודדת ממילא עם המצוקה של ילד חולה. המהלך שהחל בוועדה לזכויות הילד בראשה אני עומדת מגיע לסיום בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בזכות העבודה המאומצת של השותפים לדרך, הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה, וכן של האוצר ועל כך אני מבקשת להודות להם. אני מאחלת בהצלחה ליושב הועדה וחברי לסיעה, אלי אלאלוף, שיוביל את המהלך לידי סיום".