״15 שנים - ודי!״ - ראשי השדולה לזכויות אנשים עם מוגבלויות, אלהרר, גילאון וקורן, קיימו כנס חירום בכנסת על רקע העלאה הצפויה בשכר המינימום תוך שחיקת קצבאות הנכות שלא התעדכנו 15 שנים. "יש להקים ועדה של ביטוח לאומי, משרד האוצר ומשרד הרווחה, שתקבל החלטה להובלת פתרון תוך שלושה שבועות. במידה ולא יתגבשו, נצא למחאה המונית של נכי ישראל". "כיום קצבת הנכות אינה מכבדת שום סטנדרט, אדם שצריך לדאוג לתשלומים שוטפים כמו שכירות, תרופות ומחייה אינו יכול להתקיים בכבוד מסכום קצבה של 2650 שקלים. קל וחומר כאשר אותו אדם נדרש להעסיק עובד סיעודי", אמרה אחת ממשתפות הכנס שמתניידת על כיסא גלגלים

כלים
ח"כ קארין אלהרר, מראשי השדולה לזכויות אנשים עם מוגבלויות
ח"כ קארין אלהרר, מראשי השדולה לזכויות אנשים עם מוגבלויות

ח"כ קארין אלהרר אמרה : " 15 שנה שקצבאות הנכות לא השתנו. איננו יכולים לאלץ אנשים לבחור בין סיעוד לאוכל. אי אפשר להכריז על מדיניות חברתית בשעה שרק חלק מהחברה נהנים מהמדיניות הזו. מדובר במאבק על צורך בסיסי והכרחי שהתחיל כבר בפעימה הקודמת, והיום אנחנו דורשים דיון מחודש בנושא הקצבאות. עובד סיעודי הוא הידיים והרגליים של רבים וזה יהיה מחפיר אם נאלץ אותם לבחור בין השניים."

ח"כ אילן גילאון אמר: ״אנחנו מברכים על העלאת שכר המינימום, שהיא נחוצה ונדרשת ומתבקשת, אך לא יעלה על הדעת שבמציאות שבה רף המחייה מאמיר והמחירים מתייקרים, הקצבה תמשיך להישחק, כפי שקורה מאז ראשית שנות האלפיים - אז היא עודכנה בפעם האחרונה. ממשלת ישראל מתנערת מאחריותה כלפי ציבור עצום של אנשים עם מוגבלויות, המתקיימים מקצבה מבזה של 2400 ש״ח, שרחוקים מלהספיק כדי לאפשר מחייה בכבוד.״

ח"כ נורית קורן: "איפה שאני יכולה לשבת ולדפוק את השולחן ולצעוק אני עושה. חייב את עזרתכם יחד כגוף אחד. חייב לעשות הכול כדי שמי שיכול שיצא לעבוד. יש צורך גדול בארגון גג שיכנס תחתיו ויתכלל את כלל הצרכים והאפשרויות. ועד יציב שייצג כמו שצריך את כל האנשים שנצרכים."

נעמי מורביה, מארגון הנכים: "הגיעה העת שמדינת ישראל תתחיל לנהוג בערבות הדדית. יש לברך את פעולות המוסד לביטוח לאומי, אך יש לזכור שהוא בלבד זרוע. התקציבים נקבעים אצל המחוקקים. והיום הקצבה של הנכות היא קצבה של "עולב" ולא מכבדת שום סטנדרט (תשלומים שוטפים של שכירות, תרופות, מחייה). בנוסף נושא העבודה עשוי לפתור בעיות רבות."

חנן טל -"נכה לא חצי בן-אדם": "המודעות הציבורית והתקשורת מעורבים יותר מבעבר, כעת נמצאים במגעים מול מנכ"ל משרד האוצר, בהשתתפות גורמים רבים בניסיון להביא לשינוי מיידי להעלאת קצבת הנכות הכללית. לאור העלאת שכר המינימום הפערים ילכו ויגדלו על אף הניסיונות והמגעים."

בסיכום הדברים הכריזו יושבי הראש כי הם ידרשו ועדה משותפת של המוסד לביטוח לאומי, משרד האוצר ומשרד הרווחה לבחינת שחיקת הקצבאות תוך 3 שבועות.

במידה ולא תקום ועדה כזו ולא תהיה כל התייחסות לדרישתם- הם יחלו במאבק ובמחאה משותפת עם כל ארגוני הנכים בכל רחבי הארץ.