נשיא המדינה צפה הערב, ראשון, כ' סיון, 26 ביוני, במשחק הכדורגל בין נבחרות גרמניה וסלובקיה במסגרת שמינית הגמר של משחקי היורו, יחד עם כחמישים משחקני מועדוני הנוער של בית"ר ירושלים ובני סחנין. שני המועדונים לוקחים חלק בתחרות מגן הכבוד בכדורגל, אות המוענק מדי שנה למועדון הכדורגל המצטיין במאבק באלימות ובגזענות ובעשייה חברתית, ערכית וחינוכית

כלים
 נשיא המדינה צפה בשמינית גמר היורו יחד עם קבוצות הנוער של בית"ר ירושלים ובני סחנין. צילום: מארק ניימן/ לע״מ
נשיא המדינה צפה בשמינית גמר היורו יחד עם קבוצות הנוער של בית"ר ירושלים ובני סחנין. צילום: מארק ניימן/ לע״מ

האות הוא יוזמה משותפת של בית הנשיא, מנהלת הליגות בכדורגל, ההתאחדות לכדורגל, הטוטו, משרד התרבות והספורט והמועצה למניעת אלימות בספורט למיגור האלימות והגזענות ממגרשי הכדורגל. את היוזמה מלווה עמותת "ערכים בספורט".

"בעד מי אתה אדוני הנשיא", שאלו הנערים את נשיא המדינה מיד כשנכנס לחדר, הנשיא השיב בחיוך: "בארץ או ביורו? בארץ בית"ר ירושלים כמובן. הערב אני לא בטוח. אם הייתם מגיעים מחר הייתי אומר מיד אנגליה."

"אני שמח לארח אתכם כאן, בית"ר ירושלים ובני סחנין," אמר הנשיא לנערים והוסיף: "עבורכם בית"ר זה משחק בית כאן בבית הנשיא ואתכם האורחים הנכבדים מסחנין שמגיעים במהלך הרמדאן נברך אתכם ברמדאן כרים. אתם כאן מוכיחים שכדורגל הוא מאבק אבל הוא לא מלחמה. כדורגל הוא רצון להצליח ולהגיע להישגים אך לא בכל מחיר. צריך תמיד לנצח, ניצחון בכדורגל זה לא דבר חשוב- אלא הדבר היחידי שחשוב, אין חשוב ממנו. יחד עם זאת במגבלות ובגבולות כי כולנו יחד צריכים להבין - החברה שלנו כולה היא הרבה יותר חשובה."

הנשיא סיים ואמר: "אתם כאן נערים שמי יודע אם לא יהיו שחקני נבחרת ישראל בעתיד. אולי אז נצליח יותר ונגיע גם ליורו."