אלגוריתם חדש יזהה בצורה מהירה ומדויקת תכנים של קיצוניים ברשת ובפלטפורמות של רשתות חברתיות, הכוליים תמונות, וידאו ואודיו

כלים
מארק וואלאס, מנכ"ל הארגון ללא מטרות הרווח,Counter Extremism Project,
מארק וואלאס, מנכ"ל הארגון ללא מטרות הרווח,Counter Extremism Project,

פיגועי הטרור שפוקדים את הארץ והעולם בחודשים האחרונים, הינם תוצאה של הסתה לרצח בשם האסלאם, תופעה אשר מציפה את הרשת בשנים האחרונות. אך האם אנחנו עומדים בפני סוף התופעה הזו? לפי מארק וואלאס, מנכ"ל הארגון ללא מטרות הרווח, CEP(Counter Extremism Project), ייתכן מאוד שכן. לדברי וואלאס, "השמדת קטעי וידאו ותמונות שהועלו על ידי ארגון דעא"ש ותומכיו מהרשת תשנה את כללי המשחק."

לאחרונה הודיע ארגון CEP על פיתוח טכנולוגי חדש שיאפשר לחברות הפועלות באינטרנט ולרשתות החברתיות להסיר במהרה תכנים בעלי אופי קיצוני מהפלטפורמות שלהן. הטמעת הטכנולוגיה החדשה תקטין את היכולת של אסלאמיים קיצונים וטרוריסטים להפוך את הפלטפורמות האינטרנטיות לכלי הנשק שלהן, להסית לקיצוניות, לגייס תומכים ולהוביל לאלימות.

הטכנולוגיה שמפתח ארגון CEP אומצה מתחום זיהוי פדופילים באינטרנט – יצירת סימון דיגיטלי המבוסס על מאגר קיים של תמונות, וידאו וקטעי אודיו אשר באמצעותו ניתן לזהות תכנים חדשים שעולים לרשת תוך השוואה למאגר הקיים. גם במקרה הזה, הסימון הדיגיטלי ישמש את חברות האינטרנט לזהות באופן מידי תמונות, וידאו וקטעי וידאו המכילים תכנים מסיטים שהועלו לרשת על ידי טרוריסטים ותומכיהם. ברגע שתוכן כזה יזוהה, הוא יורד באופן אוטומטי מהאוויר, בעוד שעד היום, הרשתות החברתיות היו מורידות תכנים כאלה באופן ידני ורק לאחר קבלת התראה לגביהם.

CEPקורא לרשתות החברתיות לשתף פעולה עם הטכנולוגיה החדשה ובכך להפוך את האינטרנט להרבה פחות זמין לתעמולה מסיתה, לגיוס תומכים וכספים לדעא"ש ולקריאה לאלימות.

CEPאף קורא לממשל האמריקאי להקים משרד פדרלי שילחם בתכני הטרור שנמצאים על הרשת כשם המשרד הפדרלי שהוקם על מנת להילחם בניצול ילדים ברשת.