"הספר הוא ביטוי נוסף לשיתוף הפעולה בין האקדמיה לשדה" ציין עו"ד יוסף גילאור, יו"ר ועד העדה והנהלת בית האבות של העדה הספרדית בחיפה, בטקס ההשקה החגיגי של שני כרכי הספר "גרונטולוגיה מעשית" שהתקיים בבית האבות, במעמד עשרות מבכירי האקדמיה והשטח העוסקים בתחום.

כלים
לראשונה בעברית - ספר מקיף על גרונטולוגיה מעשית
לראשונה בעברית - ספר מקיף על גרונטולוגיה מעשית

"שמנו לנו למטרה לקדם את התחום וליישם אצלנו דרכים חדשות" אמר עו"ד גילאור והוסיף "מטרתנו להביט קדימה לאתגרים המשתנים ולדרכי הטיפול באוכלוסייה המתבגרת". הוא שיבח את עורכות הספר פרופ' מירי כהן, ראש ביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה וד"ר דנה פרילוצקי, ראש המרכז האקדמי הרב תחומי, החוג לגרונטולוגיה באוניברסיטת חיפה.

יוסי היימן מנכ"ל אשל- ג'ויינט ישראל, שבאמצעות ההוצאה לאור שלה יצא הספר לשוק, ציין כי תוחלת החיים הגדלה משפיעה על מעגל חיינו והדגיש כי הספר מביא "תיאוריה בצד המעשה" ומהווה "כלי חשוב להכשרת אנשי מקצוע".

פרופ' מירי כהן וד"ר דנה פרילוצקי סיפרו על דרך עבודתם המשותפת על עריכת הספר המקיף הכולל 28 פרקים שנכתבו על ידי אנשי המקצוע הטובים בארץ. "זהו ספר שהיה חסר. ספר של תכלס ופחות תיאוריות" אמרה ד"ר דנה פרילוצקי.

על השאלה "למה אנחנו מזדקנים?" ניסה להשיב בטקס פרופ' אבנר רזניק מהפקולטה לרפואה של הטכניון . ד"ר ליאורה בר טור, פסיכולוגית קלינית מהמכללה למינהל ומנהלת מכון צמתים לייעוץ למשפחות מבוגרות דיברה על "האתגר הכפול בטיפול באדם זקן". תמר דשבסקי עובדת סוציאלית שפועלת למען שינוי תרבותי במוסדות לגיל השלישי, דיברה על "שיוני רבותי- זכות או אחריות מוסרית".

בין המשתתפים היה מנכ"ל בית האבות הספרדי ירון רז עובד סוציאלי בהכשרתו, פרופ' רבקה יהב ראש התוכנית ללימודי פסיכותרפיה באוניברסיטת חיפה, עובדים סוציאליים מבית האבות הספרדי ואורחים רבים. כולם נהנו מנגינה בכינורות של הצמד מיכאל אוסטרובר וטניה סבסטיאנוב, אחראית התרבות בבית האבות ומארוחת צהרים של השף גרמן בורובסקי מבית האבות הספרדי.