ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) הציג הבוקר התנגדויות לתכנית משרדי האוצר והשיכון לבניית השכונה במצפה נפתוח במסגרת השימוע הציבורי שנערך בותמ"ל. ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) סגן שר האוצר לשעבר: "אם לבסוף תאומץ התכנית במתכונתה הנוכחית, אלחם בכנסת לצימצום סמכויות הותמ"ל".

כלים
הדיון על מצפה נפתוח בותמ"ל. צילום: אלעד רוזגוביץ
הדיון על מצפה נפתוח בותמ"ל. צילום: אלעד רוזגוביץ

לוי אמר על תוכנית הבנייה במצפה נפתוח: "הבנייה המתוכננת במצפה נפתוח נוגדת את כל עקרונות הקיימות וחייבת להתבטל. אין שום הגיון להקים שכונה חדשה ומרוחקת המצריכה תשתיות ושירותים חדשים במקום לקדם התחדשות עירונית ולהוסיף עוד עשרות אלפי דירות בתוך המרקם העירוני הקיים כפי שעיריית ירושלים מקדמת בעצמה. לתכנית יש השלכות כלכליות עצומות ועלותה פי 4 מהמתווה העירוני המוצע. כל זאת תוך פגיעה מיותרת ובלתי נסבלת בריאה הירוקה החשובה לאיכות החיים והאוויר בעיר.

זוהי הפרה בוטה של התחייבות שלטונית שנתנה על ידי אנשי האוצר בתקופת כהונתי באוצר לפיה, לא יוגשו תכניות לותמ"ל בניגוד לדעת הרשויות המקומיות וכי קידומן ייעשה במסגרת הסכמי גג.

כבנה של ירושלים בה גדלתי ובגרתי איני יכול לעמוד מנגד אל מול העוול הגדול המתרקם באזור קסום זה אשר יעודד ויגביר את נטישת האוכלוסיות החזקות מתוך העיר. אני קורא למשרדי האוצר והשיכון להקשיב להתנגדויות המוצדקות, לחשב מסלול מחדש ולבטל את תכנית העיוועים הזו להקמת השכונה באזור זה".