בשבוע שעבר נערך כנס איכות ובדיקות תוכנה ב- SCE המכללה האקדמית להנדסה על שם סמי שמעון. מטרת הכנס הייתה הגברת שיתופי הפעולה בין האקדמיה לתעשיית ההייטק בישראל ובעולם בתחום המחקר. בין האורחים השתתפה גם השרה לשוויון חברתי הגב' גילה גמליאל האחראית על קידום נושא ישראל דיגיטאלית

כלים
  מימין: פרופ' אינה שיפרדקר, השרה גילה גמליאל, פרופ' יהודה חדד ואיציק איפרגן. צילום: איציק איפרגן
מימין: פרופ' אינה שיפרדקר, השרה גילה גמליאל, פרופ' יהודה חדד ואיציק איפרגן. צילום: איציק איפרגן

SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, ערכה ב-19 לחודש מאי בבאר שבע כנס AISTQ לאיכות ובדיקות תוכנה בסימן ישראל דיגיטאלית. בכנס, פרי יוזמת המחלקה להנדסת תוכנה במכללה, השתתפו הנהלת המכללה ובראשם פרופ' יהודה חדד, נשיא המכללה, יחד עם בכירי תעשיית ההייטק והרצו בין היתר ארכיטקט התוכנה של Wix, גיל תייר, ומי שכיהן בתור סמנכ"ל מערכות מידע של FedEx, דייב מילר. בין האורחים הרבים שהגיעו, כיבדו בנוכחותם גם השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, ומרצים בכירים מאוניברסיטאות מהעולם.

הכנס נועד להפגיש בין התעשייה לאקדמיה בנושאי איכות ובדיקות תוכנה בסימן ישראל דיגיטאלית, ומטרתו לעודד שיתופי פעולה בין האקדמיה והתעשייה בתחום. תעשיית ההיי טק כיום מקיימת בדיקות תוכנה כחלק אינטגרלי מתהליך הפיתוח ובשל לוח זמנים צפוף שמכתיב השוק הבדיקות אינן תמיד מתבצעות על פי מודלים מבוססים הבודקים את האיכות כחלק מהתהליך.

בנקודה זו נכנסת האקדמיה שיכולה לקחת אינסוף של בדיקות תוכנה שביצעו חברות בעבר ולפתח באמצעותן מודלים הנותנים המלצות אוטומטיות לשיפור איכות מוצר. מודלים אלו עשויים לחסוך כסף רב לחברות המפתחות ולתת להן יתרון על פני המתחרות שלא משתמשות בהן. נוסף על כך, שיתוף פעולה הדוק בין האקדמיה לתעשיית ההייטק יוביל להכשרה טובה יותר של מהנדסי ההייטק לעתיד ויצמצם את זמן ההכשרה שלהם בפועל.

גילה גמליאל, השרה לשוויון חברתי פתחה את הכנס – "האוצר של מדינת ישראל הוא החומר האנושי שלה" אמרה חברת הכנסת גמליאל והוסיפה – "למרות שישראל נחשבת "סטארט-אפ ניישן", יש עדיין פערים חברתיים בין המרכז והפריפריה. לכן, אני גאה לקחת חלק בפרויקט "ערים דיגיטליות" שיתחיל בבאר שבע ויצמצם פערים חברתיים בישראל".

פרופ' יהודה חדד, נשיא SCEהמכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, נאם בפתח הכנס ולאחר שהודה לנוכחים, אמר – "אנו במכללה שמנו למטרה להוביל את המחקרים בתחומי ישראל דיגיטאלית בעולם התכנות וההיי טק, ערים חכמות וכל מערכות האיכות שלהם. כנס מעין זה מוביל לשיתוף פעולה בינלאומי בין חוקרי SCE לחוקרים ממכון Fraunhofer בברלין המוביל בנושא זה בעולם".

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.