לאחר התקרית האלימה בתל אביב חברו יחד נציגי צעירי מרצ יחד עם נציגי צעירי הבית היהודי למכתב חריף למפכ"ל המשטרה כנגד האלימות המשטרתית. במכתב כתבו: "התופעה הפסולה והמסוכנת של אלימות משטרתית מרחפת במדינת ישראל כבר תקופה ארוכה. כנגד חרדים, מתנחלים, ערבים ומיעוטים בוחרים שוטרים רבים לנצל את כוחם ולהשתמש בו שלא לצורך ולעיתים אף ללא הבחנה"

צעירי המפלגות קראו למפכ"ל רוני אלשיך לקחת אחריות על המצב
צעירי המפלגות קראו למפכ"ל רוני אלשיך לקחת אחריות על המצב

הצעירים תקפו את מינויו של אלשיך במשטרה וטענו: "התופעה המזעזעת הזאת אינה החלה בעת כניסתך לתפקיד אמנם, אך נראה כי תחת פיקודך היא ממשיכה להשתולל בין היתר גם על ידי גיבוי עצוב מהמפקדים הבכירים. הגיבוי אותו אתה מעניק באופן קבוע לאלימות המשטרתית מייצר מנגנון רופף ואלים בו שוטרים מועלים בתפקידם כמגנם של האזרחים והופכים להיות אימתם של אזרחים רבים במדינת ישראל.

מפקדים בכירים אשר מורשעים באלימות מינית כנגד פקודות מקודמים בדרגה ושוטרים שמכים ברחובות זוכים לגיבוי – זו תופעה של בריונים במדים אשר מרשים לעצמם לעשות יותר מידי וזאת תוך גיבוי ממפקדם הבכיר".

צעירי המפלגות קראו לאלשיך לקחת אחריות על המצב והוסיפו: "כמובן שאין כל השוטרים כאלו. אנו מכירים תודה וטובה לאלפי הכוחות הפרוסים יומם ולילה ושומרים על בטחוננו, אך בד בבד מוקיעים את אותם לובשי המדים אשר בהתנהלותם מביישים את כל המשטרה ואנשיה המסורים.

אנו קוראים לך לקחת אחריות על אותם בריונים, להפסיק לגבות את האלימות ולהעניש בחומרה שוטרים אשר יבחרו לנצל את כוחם כנגד אזרחים חפים מפשע, כנגד מפגינים או כנגד כל אוכלוסייה אחרת- כל עוד הכוח מופעל בצורה בלתי סבירה ושלא לצורך".

על המכתב חתמו: אלעד וולף, בר גיסין ותומר רזניק מצעירי מרצ ויונתן דובוב, יעקב שטרן, רונאל אלקיים מצעירי הבית היהודי.