ראש העיר רפאל בן שטרית גייס את 'הקרן לידידות' לתמיכה בגמלאי העיר: 'הקרן לידידות' תסייע לכ 100 בני הגיל השלישי בבית שאן בסכום של 360.000 ₪

כלים

מדובר במענק של 3600 ש"ח לכל קשיש זכאי מעל גיל 80 לטובת רכישת מזון, סיוע במימון תרופות ועוד. ראש העיר רפאל בן שטרית: "העיר בית שאן מתכבדת להיות העיר ה- 50 הנכללת בתכנית 'ידידות וכבוד' של הקרן לידידות. אני מאחל לכל הקשישים הזכאים להיכלל בתכנית ליהנות מהנתינה והתמיכה של אנשי הקרן ומקווה שהיא תשפר את איכות חייהם ותקל עליהם".

בפגישת עבודה בין נציגי בית שאן לנציגי הקרן לידידות שהתקיימה השבוע נדונה ואושרה תכנית סיוע בסכום של כ - 360.000 ₪ בשנה של הקרן לידידות לקשישי בית שאן. ראש העיר, רפאל בן שטרית, אשר גייס את הקרן לידידות לטובת תושבי בית שאן בני הגיל השלישי, בירך את נציגות הקרן, ובראשן אירנה ליפסקי, ראשת תחום קשישים בקרן לידידות על היענות הקרן לבקשתו ועל נכונותה ליישם את תכנית הנקראת "ידידות וכבוד" בעיר בית שאן.

בן שטרית שיבח את ראשי הקרן וציין כי בשנים האחרונות מתקיים שיתוף פעולה הדוק ופורה בין הקרן לבין העיר.

תכנית הסיוע, שפועלת ב-49 ערים ויישובים (בית שאן הינו היישוב ה-50 שנכנס לתכנית זו) תכלול: סיוע במזון ע"י שוברים של "שופר סל" בסכום של 200 ₪ לחודש לקשיש זכאי, סיוע במימון תרופות מרשם דרך כללית או מכבי, סיוע במזון לקשישים ערירים מאוכלוסיות מיוחדות על ידי שליחת מוצרים ייחודים לאוכלוסייה זו. לדוגמא: קמח טף לאוכלוסיה האתיופית, סיוע במזון: חלוקת חמגשיות לקשישים עריריים, מתן סיוע להעשרת פעילות מועדוני הקשישים בעיר, ביקורי בית לקשישים עריריים ע"י מתנדבים.

בתכנית ישתתפו קשישים שגילם מעל 80 המקבלים קצבת זקנה והשלמת הכנסה בלבד וכל אחד ואחת מהם יוכלו לממש הטבה אחת בלבד מההטבות המוצעות. מכסת הקשישים היכולים לקבל סיוע היא עד 100 איש.

'הקרן לידידות' תפקח על התכנית ותלווה אותה באופן פעיל ע"י נציגת הקרן שתבקר בעיר פעמיים בשבוע. בימים אלה תערוך ביקורי בית ותייעץ לצוות המקצועי.

ראש העיר בירך על התרומה המרגשת ואת התורמים הנדיבים: "אנחנו מקיימים קשר הדוק ופורה עם נציגי הקרן לידידות ושמחים להיות העיר ה- 50 הנכללת בתכנית 'ידידות וכבוד'. הקרן מסייעת בתחומים שונים, אבל הסיוע לקשישים מרגש במיוחד. אני מאחל לכל מי שייכללו בתכנית ליהנות מהנתינה והתמיכה של אנשי הקרן ומקווה שהיא תשפר את איכות חייהם ותקל עליהם"