תום עמית פריימן (35) מונה לסמנכ"ל הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם ירושלים. עמית, בעל תואר שני בסוציולוגיה אונ' בר אילן, לשעבר מנהל אשכול האתרים בגן הלאומי ירקון, רכז הדרכה ומדריך טיולים, מנהל רשת חניוני הלילה ברשות הטבע והגנים

כלים
מינוי חדש בגן הבוטני - תום עמית סמנכ"ל
מינוי חדש בגן הבוטני - תום עמית סמנכ"ל

אורן בן יוסף מנכ"ל הגן "אני שמח וגאה לעבוד עם תום עמית לצידי, הגן הבוטני חווה בימים אלו פריחה אביבית תרתי משמע, רק לאחרונה פתחנו את האטרקציה החדשה שביל התגליות, יזמנו פעילות שבת לכל המשפחה ופתחנו את הגן חינם לכל תושבי ירושלים בסיוע עירית ירושלים. אני בטוח שזו רק ההתחלה".

תום עמית "אני גאה ונרגש לעבוד בגן הבוטני. מתוקף ניסיון העבר אני מביא איתי מטען רב של עבודה עם אתרי טבע. בין המשימות הראשונות והחשובות היא להנגיש את הגן הבוטני לקהלים רחבים ככל האפשר מכל הארץ שיגיעו לגן הבוטני ליהנות מהפריחה בגן, ללמוד על אלפי מיני הצמחים הגדלים בגן ולחוות טבע במלוא מובן המילה".

קצת על הגן הבוטני: למעלה מ-10,000 מיני צמחים ממגוון אזורים גיאוגרפיים בעולם גדלים בגן, פנינת טבע בלב ירושלים, ונחשב לגן הבוטני הגדול בישראל. הגן הבוטני מהווה מוקד לתיירות ובילוי ומרכז לחינוך והדרכה. הגן משמש כבנק גנים בו נשמרים צמחים בעלי ערך רב במטרה לשמור על תכונותיהם המקוריות ולמנוע את הכחדתם. בחממה הטרופית, גדלים צמחים מאזורים לחים וטרופים הזקוקים להגנה מפני האקלים הירושלמי. צמחים רבים בגני הנוי בישראל אוקלמו בארץ לראשונה בגן הבוטני.