לרגל פתיחת התערוכה "אות מאיראן", המוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים מארח את שבוע העיצוב בירושלים: המאייר הצרפתי ניקולא וליד (Nicolas Wild) שכתב רומנים גרפים בעקבות מסעות שערך באיראן ואפגניסטן יגיע לישראל למפגש מיוחד עם מישל קישקה (Michel Kichka)

כלים
מישל קישקה. צילום: טל קירשנבאום
מישל קישקה. צילום: טל קירשנבאום

לרגל פתיחת התערוכה "אות מאיראן" במוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים, בה יוצגו לראשונה בישראל כרזות של מיטב המעצבים הגרפים ב 40 השנים האחרונות, יארח המוזיאון מפגש מיוחד עם מישל קישקה והמאייר הצרפתי, ניקולא וליד בשיתוף שבוע העיצוב בירושלים.

מישל קישקה, מהמאיירים הידועים בישראל ישוחח עם ניקולא וליד על ספרו "כך שתק זראטוסטרא" שנכתב בעקבות מסע שערך ניקולא באיראן וכולל הבחנות מרתקות על החברה האיראנית העכשווית.

עוד ישוחחו השניים על תרבות פופולארית גרפית כאמצעי לתקשורת ישירה העוקפת מגבלות ומחסומים פוליטיים ואחרים.

ניקולא וילד הוא מאייר וצייר קומיקס צרפתי יליד 1977. ב 2005 נסע לקבול באפגניסטן כדי לעבוד על פרויקט איור של החוקה האפגנית. בעקבות השהות הממושכת באפגניסטן, הוא פרסם רומן גרפי בשלושה חלקים המתאר את חוויותיו כזר באפגניסטן תחת השם ״קבול דיסקו״. ב 2014 יצא ניקולא למסע באיראן שבעקבותיו כתב את הרומן הגרפי " כך שתק זראטוסטרא" .

ההבחנות של ניקולא על החברה האיראנית העכשווית, היכרותו עם ההיסטוריה הפרסית והיכולת הרגישה שלו לתרגם את חוויותיו לאיורים וסיפורים מרתקים עומדים במרכז יצירתו .

השניים ישוחחו על תרבות פופולארית גרפית כאמצעי לתקשורת ישירה העוקפת מגבלות ומחסומים פוליטיים ואחרים.

המפגש יתקיים בשפה האנגלית. ההשתתפות הינה ללא תשלום

יום שלישי, 24/5

שעה 19:00 – סיור מודרך בתערוכה "אות מאיראן"

שעה 20:00 – תחילת המפגש : מישל קישקה וניקולא וליד