סורוקה בצעד תקדימי: ב-18.5 ייערך כנס שמטרתו שילוב ספקים מקומיים מהנגב במערך הרכש של המעסיק הגדול ביותר באזור. ציון ביטון, מנהל פרויקט מעבר צה"ל דרומה ופיתוח אזורי במערך המעוף: "הכנס הוא צעד ענק לחיזוק הכלכלה בנגב ולהצלחה של עסקים קטנים ובינוניים"

המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה יקיים ב-18.5 כנס ספקים גדול, בו ייחשפו בעלי העסקים לאגף הרכש, הבינוי ומערכות המידע של סורוקה, יכירו את מערך הרכש של בית החולים ויוצגו בו הדרישות והקריטריונים להסמכת ספקים לבית החולים. כמו כן יתקיים דיון פתוח עם כל הקניינים של מחלקת הרכש.

מטרת הכנס היא להנגיש את המוסדות הגדולים של הנגב לעסקים המקומיים ולאפשר להם להצטרף כספקים מוסמכים של בית החולים ובכך להגביר את הפעילות הכלכלית המקומית. הכנס הוא ראשון מסוגו בארץ ועתיד להתקיים בשיתוף עם מוסדות מרכזיים נוספים בנגב בשנה הקרובה ואף להיות מועתק למקומות אחרים בארץ.

הכנס הינו חלק מפעילות מיזם י.ה.ב (יוזמת העסקים בנגב) - מוסדות העוגן, אשר שם דגש על מינוף תקציבי הרכש של הפרויקטים הגדולים והמוסדות המרכזיים לטובת פיתוח הכלכלה המקומית וטיפוח מצוינות בקרב עסקים קטנים ובינוניים מהאזור. את המיזם מובילים המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל באמצעות הרשות לפיתוח הנגב, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה באמצעות מעוף דרום. מטרת המיזם היא להביא למינוף אופטימאלי של הפוטנציאל הכלכלי-חברתי בנגב, באמצעות חיבור פרואקטיבי בין העסקים בנגב להזדמנויות עסקיות המיוצרות על ידי מוסדות העוגן ועל ידי פרויקטים ממשלתיים ואזרחיים גדולים. כמו כן זהו המשך ישיר של יריד "ביזבנגב" שהתקיים רק בינואר האחרון בבאר שבע, בו עשרות ספקים מקומיים הציגו את מוצריהם למנהלי הרכש של המפעלים והמוסדות הגדולים בנגב.

ציון ביטון, מנהל פרויקט מעבר צה"ל דרומה ופיתוח אזורי במערך המעוף ציין כי "זוהי הזדמנות פז לעסקים להיחשף למוסד הענק הזה סורוקה, מרכז רפואי מוביל בישראל, שהינו, לפי ההערכות, המעסיק הגדול ביותר בדרום. באמצעות רישום כספק מורשה הם יוכלו להכניס יותר עבודה לעסק, לגדול ולהתפתח ובכך גם ליצור מקומות עבודה חדשים". עוד הוסיף ביטון "המציאות הכלכלית בנגב עתידה להשתנות (וכבר משתנה) וזה מצריך מבעלי העסקים המקומיים חשיבה יצירתית, "קריאה בין השורות" של ההזדמנויות ובקיום הכנס הזה אנו מנגישים להם את ההזדמנויות".

ד"ר אהוד דודסון, מנהל סורוקה: "כבר כיום אנו מבצעים התקשרויות עם ספקים מקומיים ושאיפתנו היא לפתוח את הדלת ולהרחיב את מעגל הספקים מאזור הדרום, בכפוף לחוק חובת המכרזים והנהלים. אנו פונים לספקי הנגב בתחומים הרלוונטיים שיגישו הצעות ויתמודדו".

משה שדה, המשנה למנהל סורוקה: "כמוסד ציבורי מרכזי ומוביל בנגב אנו מעודדים את צמיחתו של האזור בתחומים שונים. אנו מאמינים ביכולותיהם המקצועיות של הספקים בנגב ובהזדמנויות הניתנות להם, במטרה להגביר את הפעילות הכלכלית המקומית. אנו מקווים שארגונים נוספים ילכו בעקבותינו".