חגי ישראל הם תמיד סיבה למסיבה, כשעבור כל משפחה ישראלית זוהי הזדמנות מצוינת לקחת קצת חופש ולצאת לפעילות משפחתית מהנה. כאשר מתחילים לחשוב על הפעילויות האפשריות, הרבה פעמים לא יודעים איך להתחיל ובמה לבחור. המאמר הנוכחי יציע עבורכם אטרקציה מומלצת ביותר, המתאימה כמו כפפה ליד לחגי ישראל - הגיע הזמן שתכירו את משחקי הפיינטבול למיניהם.

כלים

אז למה פיינטבול?

פיינטבול (בעברית: "כדור צבע") הוא משחק מהנה במיוחד, שהבסיס שלו פשוט: כל משתתף מקבל רובה היורה כדורי צבע על אחרים, כדורים אשר אינם כואבים אך משאירים סימן בבגד במקום הפגיעה, כך שניתן יהיה לכמת את ההצלחה של כל שחקן. אפשר למצוא וריאציות שונות של משחקים – הפיינטבול יכול להתבצע לאחר חלוקה למספר קבוצות, אך גם בין יחידים – כשהמכנה המשותף לכולם הוא מימד ההנאה הגבוה.

משחק פיינטבול מהווה כלי מרכזי בהליך ההכשרה והאימונים של צבאות וגורמי אבטחה שונים ברחבי העולם, אם כי ברור שהוא מתאים לשלל נסיבות אחרות. זוהי פעילות שמתאימה כמעט לבני כל הגילאים, שמצליחה להיות ספורטיבית וחברתית כאחד. כיום משתמשים בפיינטבול כאמצעי גיבוש של קבוצות, ומכאן שההתאמה שלו עבור משפחות או קבוצות חברים, בימי החג, היא רבה. האטרקציה תדבר מאד לצעירים שבבני המשפחה, שיכולים להעביר ל"לעולם האמיתי" את כל החוויות שהם רגילים להן ממשחקי הוידאו והמחשב. כמובן שאתם יכולים בתור הורים לחשוב כיצד להתאים את הפעילות גם לימי החג. אם המשחק נערך בחנוכה, למשל, תוכלו לבנות סיפור לפיו ה"חשמונאים" נלחמים ב"יוונים". בפסח, כדוגמא נוספת, המשחק יכול להעמיד משני צדי המתרס את "בני ישראל" מול ה"מצרים". ייתכן שחברת הפיינטבול עצמה תארגן פעילויות ייעודיות לחגים, או לכל הפחות תסייע לבנות את הסיפור, למשל, תפאורה מתאימה.

יתרון משמעותי של משחקי פיינטבול הוא שהם נחשבים, עדיין, לבחירה מקורית לימי החג. אם כבר שבעתם מלעשות בכל חג את אותם דברים – פיקניק, מנגל, ביקור בשמורת הטבע וכן הלאה – תוכלו להפיק את המקסימום מהאטרקציה הזו. העובדה שביקור משפחתי במתחם פיינטבול הוא לרוב במחיר שווה לכל נפש מהווה פלוס משמעותי גם כן ומעניק לאטרקציה עדיפות על פני פעילויות אפשריות אחרות.

המפתח להנאה המושלמת

אם השתכנעתם כי משחקי פיינטבול הם הפעילות הבאה שלכם לחג הקרב, בוודאי תשמחו לדעת כיצד ניתן להתחיל. החדשות הטובות הן שהפופולאריות ההולכת וגוברת של משחקי הפיינטבול הביאה לפתיחת מתחמים כאלה בכל רחבי הארץ, כך שסביר מאד להניח שתוכלו למצוא מתחם פיינטבול במרחק נסיעה סביר מהבית שלכם. פעילות שכזו נמשכת מספר שעות אך לא תרגישו שהזמן עובר. ניתן לשלב אותה עם פעילות משפחתית אחרת שתתקיים לפני או אחרי. מכיוון שהביקוש למתחמי הפיינטבול עשוי להיות גבוה בימי החג, אפשר לשקול בחיוב הזמנה מוקדמת של מקום, אפילו שבועות לפני החג המיועד.