המערך הקרדיו ווסקולארי במרכז הרפואי פדה פוריה ממשיך לשפר ולהוסיף שירותים רפואיים מורכבים. החודש החלו לבצע פעולות אבלציה מורכבות. הפעילות החדשה תבוצע בליווי ושתוף פעולה של פרופ' מיכאל גליקסון מנהל המרכז להפרעות קצב בביה"ח שיבא

כלים
פרופ' גליקסון וד"ר מרעי. צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה, פוריה
פרופ' גליקסון וד"ר מרעי. צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה, פוריה

פרופ' מיכאל גליקסון, מנהל המרכז להפרעות קצב בביה"ח שיבא הגיע ביום חמישי, 7.4.16 לבצע פעולות מורכבות, במסגרת היחידה להפרעות קצב שבמערך הקרדיו ווסקולארי בביה"ח. "אנחנו מדברים על שדרוג נוסף ומאד משמעותי של היכולות ביחידה להפרעות קצב שבמרכז הרפואי פדה פוריה. יש לנו כעת יכולת לבצע פעולות מורכבות לצד גיבוי כירורגי של היחידה לניתוח לב. אין בצפון בית חולים עם יכולות מקבילות. כלומר, אם עד כה מטופלים נאלצו לנסוע לבי"ח רמב"ם או למרכז הארץ, עכשיו גם המקרים המורכבים יכולים לקבל מענה מקצועי, איכותי בפדה- פוריה " .

פרופ' עופר אמיר, מנהל המערך הקרדיו ווסקולארי ציין כי "זה למעשה עוד שלב בחזון של שתוף הפעולה שלנו עם ביה"ח שיבא. שתוף הפעולה שהחל עם הפעילות המוצלחת של היחידה לניתוחי לב לפני שנה וכעת אנחנו מתרחבים גם ליחידה להפרעות קצב".

ד"ר איברהים מרעי, האחראי על האבלציות המורכבות במרכז הרפואי פדה- פוריה ציין כי "שיתוף הפעולה ההדוק עם המרכז להפרעות קצב בביה"ח שיבא ישפר את יכולות היחידה ויאפשר לטפל במספר גדול של מקרים מורכבים. פרופ' גליקסון ורופאים בכירים נוספים יגיעו מדי שבוע ויבצעו את הפעולות יחד איתנו".

ד"ר מרעי ציין כי ביום חמישי בוצעו שני מקרים של אבלציות מורכבות : מקרה אחד של מטופלת בת 55 הסובלת מפרפור פרוזדורים התקפי, ומקרה שני של מטופלת בת 47 הסובלת מהפרעת קצב עלייתית. שתי הפעולות בוצעו ע"י שימוש במערכת הדמייה חשמלית תלת מימד (CARTO).

פרופ' גליקסון סיכם ואמר, "אין ספק שהמערך הקרדיו ווסקולארי עשה קפיצה אדירה מבחינה רפואית מקצועית בשנתיים האחרונות, לרווחת המטופלים באזור כולו "